Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skurrelyd i bånd.


egharstorbass

Anbefalte innlegg

Hei. En venn av meg har skurrelyd i de øverste båndene på gitaren hans. Den kan ikkje heves eller justeres så vidt eg vet. Vet ikkje hvilken modell det er, men det er en Morgan med stålstrenger og mic til 6-7 tusen. Han har prøvd og putte noe papirgreier inne på toppen av halsen for heve de. Noen som vet hva som bør gjøres? Rep kansje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mest på det aller første. Strenghøyden er eg usikker på, men det er jo ikke sånne justeringsskruer nederst så vet ikke.

Nei, det skjønner jeg, men du ser/kjenner jo om strengene har relativt lik høyde langs halsen? Hvis strengene ved 12. bånd har relativt komfortabel høyde, vil det sikkert hjelpe med en litt høyere nut/oversadel. evt. også sadel. Har du problemer hele veien, kan litt slakke av trussrod, for å få litt mer bue på halsen, hjelpe. I verste fall, bortsett fra at halsen er helt på trynet, må det files bånd.

Uansett er litt strengebuzz helt normalt, og jeg klarer ikke å spille uten, bare så det også er nevnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.