Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp/Salg forumet.


Orph

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det kanskje kunne vært en ide å splitte kjøp/salg forumet i flere seksjoner ? Jeg finner til tider forumet litt uoversiktlig. Jeg er bassist, og legger merke til at salgstråder for bassutstyr veeeldig fort havner langt bakover, noe som fører til mer bumping.

Mitt forslag er å splitte "Gitar / Bass" i "Gitar" og "Bass", og "andre gjenstander" i to underkategorier med samme inndelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé. Seksjonere i Kjøp og Salg hver for seg, egne seksjoner for Gitar, Bass, Amper, og egen seksjon for Andre gjenstander type boxer og duppeditter.. :)

Når det er sagt, så vet jeg jo ikke hva dette medfører av kostnader, struktur, utfordringer for moderatorer osv.. Men en god idé, det er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og kan vi ha [selges] og [kjøpes] i egen kategorier. Det ville vært mer oversiktlig og tidsbesparende. Jeg har i hvert fall aldri opplevd at jeg skal selge noe, som noen vil "kjøpe".

Hvorfor finnes ikke detta enda?? :lol:

Folk får jo heller ikke til å skrive [selges] foran trådene sine, så her tar man to fluer i en smekk!

Kunne ikke skade med flere seksjoner i kjøp og salg nej

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi dele opp dette ytterligere, stemmer jeg for at vi får inn kjøp/salg- moderatorer til å holde orden. Det er faktisk ganske mye jobb som det er, og jeg ser for meg at dette krever enda mer arbeid. Jeg savner ErlendB, han gjorde en vanvittig bra moderatorjobb i den delen av forumet.

Det er ikke så lurt med mange flere globale moderatorer, da tror jeg det kanskje blir uoversiktlig, men akkurat i kjøp og salg mener jeg det er plass.

Jeg ser også for meg av vi rutinemessing sletter/flytter poster som er eldre enn la oss si tre måneder. Har man ikke fått solgt da, så er det trolig ikke håp til den prisen og beskrivelsen man legger inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi dele opp dette ytterligere, stemmer jeg for at vi får inn kjøp/salg- moderatorer til å holde orden. Det er faktisk ganske mye jobb som det er, og jeg ser for meg at dette krever enda mer arbeid. Jeg savner ErlendB, han gjorde en vanvittig bra moderatorjobb i den delen av forumet.

Det er ikke så lurt med mange flere globale moderatorer, da tror jeg det kanskje blir uoversiktlig, men akkurat i kjøp og salg mener jeg det er plass.

Jeg ser også for meg av vi rutinemessing sletter/flytter poster som er eldre enn la oss si tre måneder. Har man ikke fått solgt da, så er det trolig ikke håp til den prisen og beskrivelsen man legger inn.

Jeg skjønner problematikken, men å finne brukbare moderatorer bør vel ikke være noe særlig problematisk ? Hvis det er problematisk å finne kan jeg alltids melde meg frivillig til jobben, jeg er tross alt innom der mange ganger om dagen for å se etter perler som kan dukke opp.

Hvis det er problematikk med serverplass og trafikk kan jeg forstå det med sletting av tråder som har gått i månedsvis uten svar eller aktivitet, men egentlig er det jo en fordel å beholde gamle tråder hvor ting faktisk har blitt solgt, da det blir lettere å få en pekepinn på hvor i landet markedsverdien på et produkt ligger. Måten man kan løse det på kan jo eventuelt være å opprette en samlemappe hvor de som er merket "solgt" blir flyttet. Da blir det hvertfall mindre styr å holde oversikt.

Men nå er det kanskje nok forslag fra min side, skal la dere administratorer / moderatorer ta det herfra.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns markedsdelen på forumet fungerer utmerket og ser ingen grunn til å dele det ytterligere inn i egne kjøp og salgs-kategorier, men nå er jeg blant de som også kan avse noen minutter til å scrolle igjennom hva som ligger ute. I hvert fall på de to-tre første sidene.

Noe som jeg midlertidig mener bør gjøres, er å oppfordre folk som selger masse stæsj til å samle dette i en egen tråd. Slik er systemet på det andre store norske gitar-forumet og der fungerer det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forumet har allerede 30! (under-)kategorier. ikke lurt med fler. slå heller sammen, el slett, noen av de eksisterende. når jeg er først er inne på det, kunne vært en ide med færre sticky på hver underkategori. blir fjolete og lite "viktig/ sticky" når det går inflasjon i dette.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen også enig i at forumet har nok underkategorier som det er . Det jeg har tenkt mange ganger, er at vi like gjerne kunne slette annonsene der varene er solgt, i stedet for å lukke og flytte til stengte tråder. Utgangspunktet for stengte tråder-kategorien er at de som skal selge kan danne seg et bilde av hva man evt. kan ta for det de selger. Jeg tror ærlig talt ikke det blir mye brukt, så den underkategorien kunne kanskje fjernes. Det kunne jo da evt. rydde plass forn en egen kategori for bassutstyr?

Likedan syns jeg ideen om å fjerne annonser som har stått lenge, vil føre til mer oversiktlighet. Men som Castor er inne på, vil nok det muligens kreve et par ekstra mods i kjøp og salg.

Ellers synes jeg det er flott at folk engasjerer seg i hvordan forumet skal og bør være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om jeg har sans for forslaget, så har jeg som nevnt full forståelse for at det må sees i sammenheng med at dette skal driftes og administreres :) Allikevel tenker jeg at man kanskje kan forbedre dette ved å velge en løsning hvor man beholder kjøp og salg i samme kategorier, men skiller ut basser og amper fra gitarer og duppeditter.. :D

Sjøl bruker jeg vel egentlig aldri de stengte trådene, reelt sett. Og mange ting blir sikkert solgt for andre summer enn hva som er antydet, men det skjer via pm'er eller kontakt som ikke er synlig. Det er derfor ikke gitt hva som ble den endelige salgssummen. Som sagt er jeg usikker på verdien av stengte tråder. B)

Og samtidig blir jeg innimellom superforvirra av alle duppedittbetegnelsene, som til forveksling kan ligne på amp og gitarnavn... og jeg tviler på at jeg er aleine om det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om jeg har sans for forslaget, så har jeg som nevnt full forståelse for at det må sees i sammenheng med at dette skal driftes og administreres :) Allikevel tenker jeg at man kanskje kan forbedre dette ved å velge en løsning hvor man beholder kjøp og salg i samme kategorier, men skiller ut basser og amper fra gitarer og duppeditter.. :D

Sjøl bruker jeg vel egentlig aldri de stengte trådene, reelt sett. Og mange ting blir sikkert solgt for andre summer enn hva som er antydet, men det skjer via pm'er eller kontakt som ikke er synlig. Det er derfor ikke gitt hva som ble den endelige salgssummen. Som sagt er jeg usikker på verdien av stengte tråder. B)

Og samtidig blir jeg innimellom superforvirra av alle duppedittbetegnelsene, som til forveksling kan ligne på amp og gitarnavn... og jeg tviler på at jeg er aleine om det... ;)

Det kan vel så være, men det har vel ikke så mye med hvordan kjøp og salg forumet er inndelt? Regner også med at de som er ute etter disse duppedittene har gjort nok research til at de vet hva det er de faktisk ser etter og vet hva de forskjellige duppedittene er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.