Gå til innhold
Gjest wafer custom guitars

En god forsterker for hjem og lavt volum bruk

Anbefalte innlegg

Gjest wafer custom guitars

En venn fortalte meg om Roland Micro Cube. Det kostet meg 100 euro. Det har mange gitar effekter og elektronisk etterligner lydene fra større forsterkere ved høyere volum.

Unnskyld min norske vennligst, jeg lærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du mener er vel at Roland Micro cube koster 100 euro, det er sikkert en grei pris det.

Og Roland Micro Cube er jo kjent for å være en god øvings-amp

Du har jo også forsterkere som Blackstar HT-5 og Vox Valvetronix, som også er gode øvingsamper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så nå virkelig ein på forumet her som selgte cube30 til 1000kr ? du kan jo sikkert prute litt :unsure:

det er ein veldig fin amp for pengene ,med mye efekter og dilldall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje han HAR kjøpt amp allerede? Uansett så spiller en Cube 30X for høyt til hjemmebruk mener nå jeg. Jeg kvittet meg akkurat med en Cube 15X, og den var altfor høylytt den også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cube transistor-amp som spiller for høyt??

Den har volumknapp og låter jo bra på lavt volum også, ikke noen rør som må presses her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cube transistor-amp som spiller for høyt??

Den har volumknapp og låter jo bra på lavt volum også, ikke noen rør som må presses her.

Det vil jeg ikke påstå at den gjorde nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste små og litt mere anerkjente transistor/modelleringsforsterkere som Line6, VOX valvetronix, Roland cube mm. vil være sikre og gode valg som øvingsforsterkere, og sikkert også til litt studiobruk.

Synes personlig at det ikke bør være mindre enn 1x10" høyttaler element i disse, gjerne 12".

Synes selv jeg får god lyd ut av 2x12" også ved lavt volum, men blir litt stort å drasse med seg i hytt og pine, som f.eks øving.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du vil ha ekte rør og likevel nabovennlig volum har man Orange AD-5.

Det er 5 watt og knalltøft! Trenger ikke spille for høyt før man får den klassiske orange-vrengen også. Det som er fett er at det er kun volum og tone på den.

Den er alltid morsom å spille på. Funker i studio også.

09_748870630.jpg

Endret av Tor-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.