Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Edwards LP-92SD/QM Black Cherry


riff-raff

Anbefalte innlegg

Hei Folkens,

Ny gitar i samlinga, og denne gangen en Edwards Les Paul LP-92SD/QM Black Cherry.

Hadde ingen erfaring med Edwards fra før, hadde kun lest div. positive ting fra norske og utenlandske forum.

Gitaren+kasse ble bestillt i midten av Januar fra Ishibashi i japan.

Jeg fikk beskjed om at det ble litt ventetid fordi denne modellen ble produsert i små kvanta noen ganger i året.

Totalt ble prisen ca. Kr. 9300,- inkl. frakt, moms etc.

Servicen og oppfølgingen fra Ishibashi underveis er noe av det beste jeg har opplevd fra en utenlandsk butikk. Anbefales på det varmeste!

Nå har gitaren endelig dukket opp, og jeg kan ikke si annet at jeg er vanvittig fornøyd.

Finish, byggekvalitet,spillbarhet og hardware er helt i toppklasse.

Kan ikke skjønne hvorfor jeg skal trenge en Gibson Les Paul når jeg har denne (nå bannet jeg sikkert i kirka ;) )

Den er lettspillt som få, og lyden.... rett og slett en drøm.

Den var helt perfekt satt opp fra fabrikk, ingen ting å gjøre der.. det var bare å plugge inn og nyte.

Så jeg er ihvertfall av den oppfatning at hvis det ikke på død og liv må stå Gibson på headstocken, så bør det heller stå EDWARDS. :rolleyes:

Noen specs:

BODY  (Top) Quilted Maple (Back) Mahogany w/ Ivory Binding 

NECK   Mahogany 

FINGERBORAD   Rosewood, 22frets w/ Ivory Binding 

RADIUS   305R

SCALE   24.75 inch (628mm)

NUT   Bone (43mm)

INLAY   Pearloid Dish 

JOINT   Set-neck

TUNER   GOTOH SD90-SL

BRIDGE   Old Type Tune-Matic & GOTOH GE101Z 

PICKUPS   (Front) Seymour Duncan SH-1n

(Rear) Seymour Duncan SH-4

PARTS COLOR    Nickel

CONTROLS   Front Volume, Rear Volume, Front Tone, Rear Tone, Toggle PU Selector

Legger ved et stock bilde foreløbig (skal prøve å fikse noen av den akutelle gitaren snart)

post-6070-0-98300400-1300356419_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edwards er vel noko av det beste ein kan få for pengane når da gjeld Les Paul i dag.

Ser ingen grunn for å betala 20-30.000 kr for ein eller anna Gibson LP når ein kan få omtrent dei samme specs'ene for under halve prisen.

Kjenner ein som bestilte seg ein Edwards LP frå Japan og samme kveld som han henta den stod han på scenen med nedstemt gitar og tjukke strengar.

Ingen justeringar trengtes, den låt glimrande, utan fretbuzz og andre problemar. Gitaren var perfekt!

Edwards er den nye Gibson, men til halv pris :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edwards er vel noko av det beste ein kan få for pengane når da gjeld Les Paul i dag.

Ser ingen grunn for å betala 20-30.000 kr for ein eller anna Gibson LP når ein kan få omtrent dei samme specs'ene for under halve prisen.

Kjenner ein som bestilte seg ein Edwards LP frå Japan og samme kveld som han henta den stod han på scenen med nedstemt gitar og tjukke strengar.

Ingen justeringar trengtes, den låt glimrande, utan fretbuzz og andre problemar. Gitaren var perfekt!

Edwards er den nye Gibson, men til halv pris :-)

Til Aphelion : Om noen får poste slikt uten moderering, får dere bare stenge eller moderere så mye dere vil.

Nå skal jeg prøve å holde meg så saklig som mulig.

Det at Edwards er noe av det beste man kan få for pengene når det gjelder Les Paul, blir svært individuelt, og en Les Paul du synes er god, kan jeg synes er forferdelig. Mye spesielt med tanke på Hals, vekt, pickups osv.

Det at du ikke ser noen grunn til å betale 20-30.000 for en Gibson er forsåvidt greit, men for min egen del, synes jeg det at det er en GIBSON betyr ganske mye. Man kjøper en gitar med en mye større merkevareverdi enn en Edwards, og en helt annen historie. Og om man betaler 20-30.000 for en Les Paul, får man en mye penere lønnetopp (ikke finér) som i og for seg er verdt ganske mye, alene. Finér er noe som hører hjemme på billigere gitarer, og er i stor grad "Deal-breakern" mtp Edwards gitarer for MIN del. De fleste gitarer kan bli gode, med en skikkelig set-up og fret-dress.

Det at gitaren ikke trengte justering etter at du putta på tjukkere strenger og stemte ned, hørtes suspekt ut, Isåfall kunne den ikke vært bra intonert fra fabrikk, om intonasjonen stemte med tjukkere strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.

Forøvrig, hvis denne tråden utvikler seg til enda en «Gibson vs. The World»-diskusjon så stenger jeg den sporenstreks.

Gløymde gåseaugene ja " :-)

Hehe, Gibson vs The World???

Har da vore mange diskusjonar av da slaget her altså? Mange som ikkje likar Gibson her skjønar eg.

Da var overhodet ikkje intensjonen min, men for folk med lite pengar og som ikkje vil ha eit dyrt "møbel" i stova (som mange brukar Gibson til),

så er Edwards eit suverent valg. Det er det ingen tvil om. Da ein får for pengane er meget bra.

Ellers er Gibson sikkert greie gitarar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aphelion : Om noen får poste slikt uten moderering, får dere bare stenge eller moderere så mye dere vil.

Nå skal jeg prøve å holde meg så saklig som mulig.

Det at Edwards er noe av det beste man kan få for pengene når det gjelder Les Paul, blir svært individuelt, og en Les Paul du synes er god, kan jeg synes er forferdelig. Mye spesielt med tanke på Hals, vekt, pickups osv.

Det at du ikke ser noen grunn til å betale 20-30.000 for en Gibson er forsåvidt greit, men for min egen del, synes jeg det at det er en GIBSON betyr ganske mye. Man kjøper en gitar med en mye større merkevareverdi enn en Edwards, og en helt annen historie. Og om man betaler 20-30.000 for en Les Paul, får man en mye penere lønnetopp (ikke finér) som i og for seg er verdt ganske mye, alene. Finér er noe som hører hjemme på billigere gitarer, og er i stor grad "Deal-breakern" mtp Edwards gitarer for MIN del. De fleste gitarer kan bli gode, med en skikkelig set-up og fret-dress.

Det at gitaren ikke trengte justering etter at du putta på tjukkere strenger og stemte ned, hørtes suspekt ut, Isåfall kunne den ikke vært bra intonert fra fabrikk, om intonasjonen stemte med tjukkere strenger.

Du har heilt rett i at ein gitar (uansett merke og modell) vert oppfatta svært individuelt.

Har sjølv hatt to Gibson-gitarar som ikkje traff meg personleg, så eg selde dei att etter eit år. Men eg er ikkje opptatt av hverken merkevareverdi eller lønnetopp, ingen av dei to tinga er veldig avgjerande for lyden og spelsomhet i mine auge. Men det er mi yttrande meining :-)

Da var ikkje eg som kjøpte den nevnte Edwards-gitaren, men han fortalde ihvertfall at gitaren ikkje trengte noko justering etter han gjorde dei tinga.

Kanskje han bere var usedvanleg heldig med kjøpet sitt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløymde gåseaugene ja " :-)

Hehe, Gibson vs The World???

Har da vore mange diskusjonar av da slaget her altså? Mange som ikkje likar Gibson her skjønar eg.

Da var overhodet ikkje intensjonen min, men for folk med lite pengar og som ikkje vil ha eit dyrt "møbel" i stova (som mange brukar Gibson til),

så er Edwards eit suverent valg. Det er det ingen tvil om. Da ein får for pengane er meget bra.

Ellers er Gibson sikkert greie gitarar :-)

Det er nok også veldig mange her som liker Gibson. Problemet har vært og er at de aller fleste som kjøper seg en Edwards og presenterer den her, pussig nok føler for å forfekte en "sannhet" om at Edwards LP-kopi er mye "bedre" enn Gibson LP. Det er noen her som har eid/eier begge deler som ikke er helt enig i det, men det er en annen sak.

Støtter Aphe helt og fullt i at han stenger denne tråden hvis det er en slik diskusjon som blir enden på visa. Fåglarna vet at vi har hatt mange nok av de diskusjonene... :D

Ellers; grattis med gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.