Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Jackson COW


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Jackson Christian Olde Wolbers signatur 6 string. Hadde lyst på ei skikkelig metallfjøl, og denne stiller vel i den kategorien så det holder.

Mahogany kropp (arch top), ibenholt gripebrett, en EMG-81 (behøver man virkelig flere? :P ), string-trough-body bridge og kun volumpotmeter.....enkel gitar med masse trøkk!

post-8728-0-20776500-1300297381_thumb.jp post-8728-0-50785100-1300297402_thumb.jp post-8728-0-23165000-1300297418_thumb.jp

Hadde en NGD for et halvt år siden da jeg kjøpte en PRS Mira X, så jeg slenger med et par bilder for å bøte på samvittigheten ;) . Utrolig fin og lettspilt gitar med masse sustain. Digger denne, tror nok det blir LENGE til jeg kvitter meg med den. Denne har kropp i Obeche (afrikansk lind), noe som gjør den utrolig lett. Klar og fin tone.

post-8728-0-36200300-1300297430_thumb.jp post-8728-0-24335100-1300297444_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med begge to :) Hvordan er COW'en å spille på?

Takker:) COW'en er velidig god for hurtige riff og licks. Jeg er ikke spesielt rask, men jeg merket en betydelig forskjell i speed på denne kontra de andre gitarene jeg har. Gripebrettet er rimelig flatt og har lav action på strengene. Halsen i seg selv er moderat tynn og litt bred, er vel det som kalles "wide thin", så den er ikke "Ibanez tynn":)

Får rimelig tung lyd fra denne, passer nok utmerket til Djent (tenkte jeg skulle prøve meg litt på det etter hvert). Uansett så virker det som en ganske allsidig gitar som passer godt til det meste av tyngre saker(riffa masse maiden i går, funka til det også).

Står noen inni hæl#¤%e tykke strenger på nå (011?), uvant for en som har spilt på 009 strenger i alle år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er et enkelt design, noe som gjør den utrolig cool. Noe av det råeste er gripebrettet uten inlays. Svart ibeholt skaper en egen stil som passer bra til en sånn enkel gitar (hadde liksom ikke blitt det samme med rosewood for å si det sånn).

Selv har jeg aldri hatt en gitar med whammybar (høres ut som Mikke Mus orkestret når jeg bruker sånt :blush: ), så den biten er heller ikke noe savn.

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.