Gå til innhold
Raakky

Ny akustisk gitar

Anbefalte innlegg

Hei.

Har det siste året spilt på flere lånte gitarer av diverse kompiser. Tenkte endelig jeg skulle kjøpe meg en egen nå. Men vil heller ikke kjøpe meg no skrot når jeg ført skal kjøpe. Helt ærlig så må jeg innrømme at jeg ikke har et snev av kunnskap op hvilke merker og modeller som er gode. Eneste jeg har bitt meg merke i når jeg har spilt på enkelte gitarer er at på noen må jeg trykke noe heelt sykt hardt for at jeg skal få den rette tonen. Andre har jeg slitt en del med grep på de nederste strengene. Dette kombinert med at jeg må trykke så forbaska hardt gjør det vondt å spille. Skulle tro det ble bedre for mere man spiller men dengang ei. Nå har jeg kanskje over gjennomsnittet store fingre som kan forårsake dette. Jeg er heller ikke verdens flinkeste til å spille...bare for å nevne det.

Bare lurer på om det er noen av dere rutinerte som har peiling på spesielle modeller/merker å anbefale iforhold til hva jeg sliter med ??

På forhånd hjertelig takk.

Har sett litt på en Morgan W310 SCE akustisk gitar m/ elektronik​k. Vet ikke om det er en bra en men..

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, om du vil ha en veeldig lettspilt gitar er Faith Venus å anbefale. Kroppen har en veldig grei fasong og størrelse for sofaspilling, og gripebrettet føles som på en god el-gitar.

Jeg har solgt mine dyrere akustiske gitarer og beholdt denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Takk for svar. Den så ikke verst ut den der da. Aldri hørt om merket jeg da men.. Viktig at den er lettspilt sånn som du sier. Skal tenke på denne.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, merket er ikke kjent og navnet Faith er nesten litt flaut på en gitar, men mannen som designet denne er Partick Eggle......en rimelig oppegående kar ifølge de som har greie på slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg leste det jeg også. Hørtes veldig bra ut.

Er det flere her som kan tenke seg å nevne noen modeller dere vet er god og lettspilt ?

Vet mange av dere mener at det er bare å gå ut å prøve seg frem. Jeg vil ha litt peiling før jeg går inn i en musikkbutikk, hater å ikke ha peiling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørsmål å stille : treng du virkeleg elektronikken? Kan penger brukt på dette heller brukast på betre tre og dermed betre lyd? Har inntrykk av at mange kjøper med elektronikk og cutaway for at det ser 'tøft' ut, men begge desse tinga reduserer lydkvaliteten i gitaren sett i høvet til pris. Skal du på scene/heimestudio er min erfaring at lyden blir betre med ein ekstern mikrofon plassert foran lydholet. Skal du springe rundt og vere Keith Richards er det derimot noko anna...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.