Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker band til inspilling/miksing av demo (vestfold-Buskerud)


arnenormann

Anbefalte innlegg

Søker etter band i Vestfold-Buskerud (Drammen omegn) til inspilling og miksing av EP.

Jeg er en (foreløpig) amatør-lydteknikker, 23 år og holder til i Tønsberg. Jeg er lidenskapelig opptatt av lyd, spilt i flere band før, men blir mer og mer forelsket i inspilling og miksing. Har et prosjektstudio hjemme (hatt i 2 år)som jeg har spilt inn og mikset meg selv og enkelte andre. I løpet av de 2 årene har jeg lest om lag 12-14 bøker (fra start til slutt) om inspillings- og mikseteknikker, er kjempe innteressert i inspilling/miksing og drømmen er å jobbe med dette.

Jeg har et mobilt rigg med macbook pro, lydkort med 8 innganger, kabler, 10 mikrofoner (shure, sennheiser, blue, sE-Electronics), mikrofonstativ og 2 stk profesjonelle hodetelefoner. Fordi jeg i fremtiden har en firma-ide rundt mobil inspilling er det dette jeg må øve på! Har En kraftig iMac, noe analogt utstyr og en haug av proffesjonelle plugins hjemme (til miksing).

Ideen er å spille inn over langhelg(er), der inspillingsteknikken vil bestå i å spille inn bandet "live" for så å "overdubbe" (spille inn i ettertid) sentrale elementer etter "live" opptaket er gjort. Fordi jeg bor i Tønsberg, må du/dere holde til i en "kjørbar" avstand fra Tønsberg, dvs. at jeg ikke kan kjøre mye lengre en en time fra Tønsberg.

Hva jeg ønsker av deg/dere:

-Jeg leter primært etter band som spiller i rock, pop, jazz, blues, inde, punk, ska, alt, reggea, RnB og Hip-Hop-sjangeren (kan strekke meg til hardcore, men har ikke utstyr eller en ønske om fremtid innen inspilling av hard metal og utover.)

-Motivasjon! Du/dere må være motivert og forberedt til å gjøre en god jobb! Det er lite hensiktsmessig å spille inn låter som ikke er innøvd (tidsperspektiv).