Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker band til inspilling/miksing av demo (vestfold-Buskerud)


arnenormann

Anbefalte innlegg

Søker etter band i Vestfold-Buskerud (Drammen omegn) til inspilling og miksing av EP.

Jeg er en (foreløpig) amatør-lydteknikker, 23 år og holder til i Tønsberg. Jeg er lidenskapelig opptatt av lyd, spilt i flere band før, men blir mer og mer forelsket i inspilling og miksing. Har et prosjektstudio hjemme (hatt i 2 år)som jeg har spilt inn og mikset meg selv og enkelte andre. I løpet av de 2 årene har jeg lest om lag 12-14 bøker (fra start til slutt) om inspillings- og mikseteknikker, er kjempe innteressert i inspilling/miksing og drømmen er å jobbe med dette.

Jeg har et mobilt rigg med macbook pro, lydkort med 8 innganger, kabler, 10 mikrofoner (shure, sennheiser, blue, sE-Electronics), mikrofonstativ og 2 stk profesjonelle hodetelefoner. Fordi jeg i fremtiden har en firma-ide rundt mobil inspilling er det dette jeg må øve på! Har En kraftig iMac, noe analogt utstyr og en haug av proffesjonelle plugins hjemme (til miksing).

Ideen er å spille inn over langhelg(er), der inspillingsteknikken vil bestå i å spille inn bandet "live" for så å "overdubbe" (spille inn i ettertid) sentrale elementer etter "live" opptaket er gjort. Fordi jeg bor i Tønsberg, må du/dere holde til i en "kjørbar" avstand fra Tønsberg, dvs. at jeg ikke kan kjøre mye lengre en en time fra Tønsberg.

Hva jeg ønsker av deg/dere:

-Jeg leter primært etter band som spiller i rock, pop, jazz, blues, inde, punk, ska, alt, reggea, RnB og Hip-Hop-sjangeren (kan strekke meg til hardcore, men har ikke utstyr eller en ønske om fremtid innen inspilling av hard metal og utover.)

-Motivasjon! Du/dere må være motivert og forberedt til å gjøre en god jobb! Det er lite hensiktsmessig å spille inn låter som ikke er innøvd (tidsperspektiv).

-Ved avtale må alle møte til tide: Dette er pro-bono, husk det! Inspilling er en tidkrevende affære fra min side, vis respekt og kom til avtalt tid!

-Du/dere betaler for bensin/bompenger og bevertning. Tur-retur Tønsberg-Drammen (ca 250 kr). Jeg krever ikke mongolsk kildevann og håndblukkede enebær fra alpene, men setter pris på et varmt måltid og noe leskende. Så lenge det ikke er 20 husmann-knekkebrød med ketsjup er jeg temmelig alt-etende.

-Tid! Vær tålmodig i mikse-prosessen. Jeg jobber 100% i tilegg til lidenskapen min. Dette betyr at etterbehandlingen av inspillingene kan ta noe tid.

Jeg er klar for prosjekter fra mai og utover!

Høres dette bra ut? Ta kontakt på:

arnehoennormann@hotmail.com eller 48 35 74 76

Endret av arnenormann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er 20 husmann-knekkebrød med ketsjup er jeg temmelig alt-etende.

Jeg lo på meg sinte blikk fra mine kjære kolleger :lol::lol::lol:

Kremtilbud til de som er i målgruppen.

Vil forøvrig råde deg til å "kamuflere" mailadressen din. Så slipper du å få skinka full i spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.