Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ulyd i Blackstar ht 40


Anbefalte innlegg

Hei.Har i en periode irritert meg over en lavfrekvent feedbacklignende lyd på Blackstar ht 40en min. Mistenker at det kan være et /eller flere rør som kanskje er mikrofonisk. Den kan komme av seg selv så lenge den ikke står i standby og jeg kan også provosere den fram litt ved å dunke forsiktig med fingern.

Plukka ut preamprøra og satte de inn igjen og da var det greit noen timer. har lite erfaring med ræram, så hadde vært fint med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn de nye preamprøra. Bestillte av Vintagegitar klokka tre i går ettermiddag, og jammen kom de allerede i dag.

Virka som de ble greit en stund, og så kom lyden igjen. Mistenker nå at det er sluttrørene , og spesielt det ene som er mikrofonisk og tar opp lyd fra festefjærene da lyden minner mistenkelig på den jeg får ved å kakke forsiktig på fjærene. Ulyden er helt uavhengig av hvor mye lyd mastern står på, men kutter selvsagt ut når den står i standby. Flere som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det og det virker som det ene utgangsøret var mikrofonisk og tok inn festefjærene. Har hatt rørforsterker i en del år nå men aldri hatt problemer med eller byttet rør før. Regnet med at det var den forsterkeren jeg har hatt i 8 år som først trengte nye rør, men det ble jammen den jeg har hatt i 8 måneder som først trengte det gitt. Skal få skiftet i George Dennisen også rimelig snart...

Synes jeg merket en lydforbedring etter preamprørbytte. Ble varmere lyd noe jeg ble glad for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.