Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal. F&@K YEAH!


DannyShade

Anbefalte innlegg

Åkei, er vel min tur til å slenge meg på denne søke-bølgen.

Jeg søker da et band eller folk å starte noe med. Jeg er da en gitarist som ikke orker å tenke på og finne ut hvor lenge han har spilt, rundt et tiår eller noe sier vi, som ser etter likesinnede sjeler som har en forkjælighet for stemningsfull musikk, hardbarka catchy melodier, cheesyness, tighte riff, tøffe riff og alt det andre rælet.

Jeg hører da på en masse forskjellige ting: Dream Theater, Avenged Sevenfold, Slipknot.. osv... Det er litt vanskelig og beskrive, men jeg tror kanskje at en kveld med gitarknukking, øl og snakk kunne gjort mer klarhet i det. Det handler om å finne danne et felleskap, et broderskap faktisk. Jeg kan si for min del at jeg lar meg inspirere av det meste. Akkurat nå digger jeg de to siste Avenged Sevenfold-albummene, jeg har funnet ut at det er slik type musikk jeg vil lage, kanskje med en touch av diverse andre sjangere osv. Bare det å rocke løs og digge tungheten og melodiene. Så derfor ser jeg etter ett par kjekke unge guttar, helst i aldern 19-25 år, og sammen kan vi nå høyder, dere ;)

Det er vel også nevne det at jeg er på jakt etter et band hvor alle er involvert i skrivningsprosessen, og at ikke alle låtene kommer fra EN egoistisk jævel. Her har man brent seg på den før, hehe.

Jeg er en 22 år gammel leadgitarist som har hatt en tørketid fra og spille i band på rundt en 5 år. Altfor lenge, og jeg merker jeg blir gal. Jeg holder til ikke så langt unna Lillestrøm, og jeg har ikke noe problem med å komme meg inn til Oslo eller andre steder, så fremt det er i Oslo og Akershus. Kan spille på enten sjustrenger eller seksstrenger, samma pokker. Standard Tuning eller drop D eller noe rundt der.

Jeg kan nås her på forumet, så kan vi ta det derfra og kanskje avtale å ta en øl og riffe ut ellerno :)

Endret av DannyShade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil nå helst presisere at det bandet jeg eventuelt joiner/former IKKE vil være basert på A7X eller kopi på noen måte. Her snakker man om en egen sound som man utvikler, og at de to seneste albummene de har på en måte definerer noe av det jeg kunne tenkt å jobbe med.

Endret av DannyShade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Ble nesten troende av denne annonsen. Jeg har lett en liten stund etter en som deg, til mitt bandprosjekt Beyond the 2nd Star. Vi har rytmegitar, trommis, vokal (meg) på plass, og mangler lead-guitar og bass.

Vi har som mål å lage catchy, småkommersiell, egenartet musikk i med inspirasjon fra band som Avenged Sevenfold, Stone Sour, A Day to Remember, Killswitch Engage, Emarosa og lignende.

Vi har base i Akershus (Jessheim) og Oslo, og satser på å komme skikkelig i gang med øvinger i månedsskifte mai/juni. Er foreløpig i planlegningsfasen.

Vi har foreløpig 6 ferdige låter til disposisjon, og det undertegnede skriver låter daglig.

Seriøst forhold til bandjobbing er foretrukket. :)

Håper virkelig du er interessert. :)

Svar her, eller ta kontakt på facebook (Chris Catastrofe) eller mail (beyondthe2nd@gmail.com).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.