Gå til innhold
123

arvet en gitar

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har arvet en gitar etter min bestefar, det er visst en K.yairi yc 250 fra 1975 med serienr 7667, jeg har ingen peiling på gitarer, men er det noen der ut som vet noe om denne, hva er den verdt feks????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet!

Her hadde nok bilder vært fine saker. Det er ikke et kjent merke, og så sant det ikke er en spesiell håndbygget gitar, vil jeg anta at det er mer verdt å eie bestefars gitar enn det du får for den ved å selge den.

Vi har egen opplastingstjeneste for bilder, media.gitarnorge.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I motsetning til Castor mener jeg K. Yairi er et kjent merke. Jeg kjenner ikke til modellen, men K. Yairi lagde i det minste noen modeller som var ansett som gode gitarer. Om det gjelder denne gitaren har jeg ikke kunnskap nok til å si noe om. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo fordi du har sånn tusen ganger så mye greie på gitarmerker enn det jeg har. Jeg kan sånn fire japanske merker, jeg. Ikke gadd jeg å søke før det ble bilder, heller.

Ser jo ikke verst ut herfra:

http://www.yairi.co.jp/

Urk- ser jo ut som om jeg har dummet meg ut nok en gang. Denne gjengen selger jo for eksempel kassegitarer til 25000, så da er det jo mulig å anta at gitaren er kurant, for å si det slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

K.Yairi er en av japans mest kjente gitarbyggere. Akkurat denne modellen tror jeg er av en rimeligere produksjonserie med heltrelokk og laminat sarg og bunn. Altså ikke håndbygget og ikke verd enorme summer, men et solid og godt bruksinstrument.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei .

hvis du vil selge gitaren kan jeg være interisert.

mvh trond p.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at vi kommer til å høre noe mer fra trådstarter. Han har ett innlegg. Og har ikke vært på forumet på ett par måneder :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.