Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Strat Tremolo


Stian_a

Anbefalte innlegg

Akkurat fått min første Strat med Tremolo, å etter å ha fått strenger på den, å stemt den, så står tremoloen veldig mye opp, noe som også gir en strenghøye på 5mm på siste bånd. Totalhøyden i spennet er 3cm i enden.

Er en 88 MIJ med Kahler spyder tremolo. Skal ikke denne ligge jevnt med gitar, å ikke stå i høysetet?

beklager min uvitenhet om dette, det er min første tremolo noensinne!

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fjæra bak gitaren ikke stramme nok.

Plata til tremoloen(metall platen som alt er montert på) skal stå parallelt med kroppen

guitar1017.jpg

Altså strammer du fjærene, stemmer gitaren, og gjentar til du er stemt riktig og platen ligger parallell med kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3fjærer av 4mulige. Splitter nye 0.11 strenger. Streng høyden, spennet, action, er på 5mm og økende etterhvert som gitaren blir stemt.

Tremoloen står i spenn, å har løftet seg i bånn. Gapet mellom gitarkroppen og det totale spennet på tremoloen som står i høysetet er opp mot 3cm.

Skal prøve å få tatt noen bilder.

Det enkleste er vel å spørre om tremoloen skal stå fast i kroppen, altså ikke løfte seg noe, eller ei? For jeg syns både strenghøyden var utrolig mye etterhvert, å at dette ikke så "normalt" ut.

Aner ikke hva slags strenger som har vært på tidligere, da jeg fikk den fra USA nå.

siden det er 3/4 fjører bakpå, å dette er en rocka strat fra 88`, så får jeg vel prøve å få tak i noen nye fjører, om det ikke går å stramme disse?

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk av strenge og stram fjærene en god del mer enn du har dem nå. Deretter stemmer du gitaren. Bare å fortsette med dette til trem`en ligger flat med kroppen. Blir det noe strengeklirr kan hele tremen heises litt opp. Siste utvei om du ikke kan stramme fjærene mer, er å kjøpe stivere typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stramme? Ser ingen muligheter til dette bakpå.. Det er jo fjører, direkte til tremobol til kroppen. Da må jeg evnt kappe litt av fjøra, eller nye fjører, om ikke flere, siden 1 mangler,å den andre er litt strekt.

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

null og niks å gå på. Får springe å handle meg et par, å satse på at det ikke koster all verden = )

PS : Er dette noe de fleste gitarbutikker sentralt i Oslo skal ha under disken? For skulle gjerne ha spilt litt. hehe!

Endret av Stian_a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

null og niks å gå på. Får springe å handle meg et par, å satse på at det ikke koster all verden = )

PS : Er dette noe de fleste gitarbutikker sentralt i Oslo skal ha under disken? For skulle gjerne ha spilt litt. hehe!

Ja dette har de sikkert på 4Sound/Imerslund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.