Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY EPIPHONE G-400 CUSTOM?


Anbefalte innlegg

En G400 er vel også strengt tatt en "billig-gitar", men så lenge du skifter ut mikkene og eventuelt oversadel/stemmeskruer kan de egentlig måle seg med Gibson standard-serien (Etter min mening). De Epiphonene jeg selv har spilt harvært helt greie fra fabrikken. De trenger jo en alvorlig setup slik som de fleste andre rimelige gitarer, men ellers kan de nok hevde seg i prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En G400 er vel også strengt tatt en "billig-gitar", men så lenge du skifter ut mikkene og eventuelt oversadel/stemmeskruer kan de egentlig måle seg med Gibson standard-serien (Etter min mening). De Epiphonene jeg selv har spilt harvært helt greie fra fabrikken. De trenger jo en alvorlig setup slik som de fleste andre rimelige gitarer, men ellers kan de nok hevde seg i prisklassen.

Med de oppgraderingene du skisserer her, vil gitaren nærme seg kraftig prisen (kanskje til og med overgå, hvis man regner inn arbeidspenger) på en Gibson SG Standard. Man vil sannsynligvis likevel IKKE ha en gitar som er like god som den som er over dobbelt så dyr i utgangspunktet. Da er jo spørsmålet om man like gjerne kunne gått for en dyrere gitar først som sist. Oppgraderinger på en billig gitar, vil heller sannsynligvis ikke gjenspeiles i bruktprisen hvis det en gang blir aktuelt å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på hva audun sa

g-400 koster 3650,- hos sound1 + 3 nye p u a 1500,- pluss oversadel og jobb 1000,- pluss stemmeskruer 500,- blir rundt 9 - 10k

jævla dyrt for en epi.

dette er jo egentlig greie oppdateringer, men å putte disse summene i den gitaren er dumt og ikke å anbefale. kjøp heller en original gibson med en gang. lå det ikke nettopp en sg standard på finn til 6k?

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde G400 i sin tid. På min var det veldig bra byggekvalitet, ikke noe problem med stemminga, men de pickupene hørtes ut som de var laget av ull. Fantes ikke topp i dem. Så jeg satte på noen gibson-buckere, og det gjorde susen. Kosta meg 1000 kr og loddinga gjorde jeg selv. Så da fikk jeg en ok gitar til 4300+jobb, og det er ikke så ille. Men endte med at jeg solgte den uanset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det rett og slett er veldig store variasjoner fra gitar til gitar hva gjelder epiphone i dette prissegmentet.

Jeg kjøpte en SG Prophecy selv rett før jul, og hadde kanskje flaks og fikk en veldig god hals, og kropp. All hardwaren (bortsett fra pickuper -- EMG 81/85 hersker!) må byttes. På mindre enn tre måneder har broa kollapset fullstendig, så A-strengen nå sitter en hel millimeter lavere enn E. Volumpot'en har knekt, pickupselectoren skraper, stemmeskruene glipper osv.

I utgangspunktet så safet jeg på pickupene, regnet med å måtte bytte hardwaren og gamblet på kropp og hals. Jeg klarer fint å bytte greiene selv, så for min del var det verd det, men jeg hadde ikke følt meg bra hvis jeg ikke var typen som liker å fikle på greier selv.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.