Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy i monitorer pga laptop strømkabel


Anbefalte innlegg

Det er mulig, men musikk spiller jeg rett fra pc til monitorer, ikke gjennom ekspernt lydkort ( Echo Audiofire 4)

Fant denne

http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/diverse-kabler/argon_ground-loop-isolator_argglibk.htm

Hvordan kan den kobles mellom pc og monitorer

Gluke;

Hvordan løfter man jord i kabelen...?

Jeg prøvde y til 2 xlr. Det også støy. En annen ting, den koblingen funket ikke så lenge 1/4 jack kabler stå koblet i monitorene på samme tid! Kan man bare koble en type kabler i på samme tid??

Alt støy forsvinner uavhengig av kabler, når jeg kun kjører på pc batteri..

Jeg skulle visst hvordan en løfter jord i kabelen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løfte jord i kabelen (fra lydkort til monitor) er samme prinsipp som det du gjorde med strømkabelen. Isoler jord-leder for test.

Men får du samme støyen ved bruk av headphones direkte i lydkortet? Er det noen forskjeller om du tester ground lift på lydkortet? (om dette er jordet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løfte jord i kabelen (fra lydkort til monitor) er samme prinsipp som det du gjorde med strømkabelen. Isoler jord-leder for test.

Men får du samme støyen ved bruk av headphones direkte i lydkortet? Er det noen forskjeller om du tester ground lift på lydkortet? (om dette er jordet)

Hei

Det eksterne lydkortet har ikke så mye med dette å gjøre.

PC er koblet rett til studio monitorene. Støy skje når strømkabel settes i pc`n

Eller mener du lydkortet i laptopen? Det er ikke støy når jeg bruker headphones direkte i laptopen så vidt jeg kan huske.

Det er ikke støy når jeg kobler utstyr, eks Axe-fx, til eksternt lydkort og så videre med firewire til pc og kabler fra eksternt lydkort til monitorer.

Kun ved lydavspilling fra pc til monitorer ( med en gang denne kabelenb kobles til pc)

Er den hifi tingen( se link) noe som kan brukes i min oppkobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper av eller lodder av jord lederen. Hifi boksen vil også fjerne problemet.

H

Tror jeg må kjøpre den boksen fra hifi

Men er det bare rca kabler som kan brukes gjennom den? Kabel fra pc til boksen? Hvilken kabel da?

Og hvilke kabler til monitorer.

Er temmelig ny på dette så er ikke helt med.

Kan jeg bruke teip på jord pinnen i xlr kabelen også? Det er vel heller ingen varig løsning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemet selv på både stasjonær og bærbar. Noen av stikkontaktene våres virker da ikke helt på topp, og ulyden ble borte da jeg fant en annen kontakt å bruke.

Nå har jeg koblet via eksternt lydkort med firewire til lydkort og xlr videre til monitorer.

Jeg trodde lyden bare gikk "inn til pc" via firewire og ikke ut? Er dette en bra oppkobling, støyen er borte, men det kommer noen "kutt" i lyden innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.