Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Perri Ink. Guitars


oyvi93

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg tenkte jeg ville presentere et nytt gitarmerke.

Det blir laget av en gitarist som har tidligere spilt i det amerikanske rockebandet Silvertide, og senere i Shinedown. Han er for øyeblikket i et nytt band kalt Sinai ( www.sinaiband.com ) med sin tidligere bandmedlem Walt Lafty.

Han forteller selv at det har alltid vært en drøm å ha sitt eget gitarmerke, og han forteller at han har eid tonnevis av gitarer og alltid lett etter den perfekte, og hva som kan få en gitar til å bli perfekt. Nå skal han selv lage den "perfekte gitar".

Her har han for første gang en demo av hans Protostar som har nylig blitt laget. Hva synes dere?

Jeg var selv ganske imponert, jeg digget den innebygde boost-knappen og den andre drop D knappen (ser den i slutten av videoen)

http://www.youtube.com/watch?v=sh0ojhjHbE0&feature=player_embedded

Hjemmeside: http://www.perriinkguitars.com

Facebook: http://www.facebook.com/#!/perriinkguitars

184596_195983723757229_179007232121545_601623_1246888_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den videoen var veldig mye mer komisk enn imponerende.

Virker som om det er innebygd støyforsterker også.

Pickupene er de BESTE på markedetrolleyes.gif

Han demonstrerer Singer/Songvriter Soundet :)

Tror nok dette er en tidlig aprilspøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo montert en frekk blå lysdiode, da. Den får du vel ikke så mange andre steder. Også har den en "neverending circle of resonance and tone" fordi tremolo-kloa er av messing.

Dessuten kan han høre gitaren selv om forsterkeren er av.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer en fyr som kjøper de delene han synes er fetest og setter de sammen for deg enn et custom gitarmerke.

Høres mest ut som om det er tatt opp med den innebygde mikrofonen i kameraet. Og det tar seg ekstremt dårlig ut med så mye støy når man skal demonstrere en gitar man prøver å selge. Boostknappen virker helt bak mål for meg. Er det noe jeg ikke trenger når jeg spiller så er det enda flere oppgaver til hendene. Ser ikke helt problemet i å bare bruke en pedal. D-tuners er gammelt nytt.

I mangel av et mer politisk korrekt uttrykk sier jeg bare: Jalla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes på et vis litt synd på ham... Det er noe litt trist med å være så begeistret for noe som etter videoene å dømme ikke er spesielt storslagent...

Og så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke har tatt opp lyden på en bedre måte. Ingenting av det høres særlig bra ut (strengt tatt låter det helt forferdelig, den "country"lyden er som et slag i ansiktet, og hva i alle dager er "singer/songwriter"lyd?), og med den lydkvaliteten kunne han nok egentlig spilt på hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan den er til Stoner, doom, djent, indie, funk osv. Det der var i grunnen ganske latterlig, og det skulle ikke forundre meg om jeg klarte å bygge en tilsvarende gitar. Skal vi se..... Kjøp ferdig kropp og hals av god kvalitet i tillegg til de delene jeg mener er de beste på markedet for så å sette det sammen og lodde elektronikken.... Jo, jeg kunne antageligvis fått til det. :P

Forresten enig med denyeverything. Den "country"-lyden var ren krise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som er vokst opp som en del av den alltid sutrende ironigenerasjonen X er det oppløftende å se at det finns noen som faktisk greier å bli så genuint engasjert i noe de driver med. Underholdende er det også. Kall det gjerne naivt og overdrevent og sleng drit i øst og vest, men han bygger gitarer slik som han liker dem og dere sitter her å sutrer på internett, HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som er vokst opp som en del av den alltid sutrende ironigenerasjonen X er det oppløftende å se at det finns noen som faktisk greier å bli så genuint engasjert i noe de driver med. Underholdende er det også. Kall det gjerne naivt og overdrevent og sleng drit i øst og vest, men han bygger gitarer slik som han liker dem og dere sitter her å sutrer på internett, HA!

Er jo et poeng :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.