Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss GT-6


Anders

Anbefalte innlegg

selv har jeg hørt at Boss er best. Men så er det vel smak og behag, men de banda jeg liker bruker dem, så det blir på en måte et valg for meg da.

Har prøvd en Boss før, men ikke den tror jeg. Det letteste er vel å dra til en musikk forretning og prøve selv..

Noen som vet hvilke pedaler Øystein Greni bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp Anders !

Jepp, jeg vet hvordan den er og funker !!

...vel... en kompis av meg har GT-6 og jeg har GT-6B...

har faktisk ikke testet akustisk sim. på den.......

*ringe å spørre*

hmmm... ok, grei sim. til hjemmebruk....til konserter så velger han å bruke mic på akustisk......samma i studio !

Ellers så vill'n ikke bytta'n mot alt i verden sa'n !!

Kan si det samme om bass prossessor'n, helt suveren, eneste ankepunktet er Wah funksjonen, anbefaler separat wah.......og 12 strengs sim. er heller ikke så god...men oktaver og alt annet er i særklasse !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge www.roland.dk

212001150-front.jpg

Gulvbaseret guitar multieffekt maskine med 30 COSM forstærker modeller, 340 programmer m.v.

* Gulvbaseret guitarprocessor med avanceret COSM Preamp

* 24-bit convertere

* 30 COSM forstærker modeller

* 15 forskellige Distortion/Overdrive modeller heraf flere helt nye

* 5 forskellige Wah-modeller

* 340 programmer

* Customize funktion til programmering af egne forstærkere, Distortion og Wah effekter

* Let brugerflade med bl.a. 15 forskellige knapper

* Indbygget Expression pedal

* Forbedret Feedback funktion (også ved lave volumer)

* Ny "De-Fretter" funktion der simulerer båndløs guitar

* Ny "Uni-V" effekter der skaber fantastiske phase shifting vibrato effekter

Reviews fra Harmony-Central

http://www.harmony-central.com/Effects/Dat...ocessor-01.html

Kan jo ikke klage på poengsummen ihvertfall:

Ease of Use 8.3 (197 responses)

Sound Quality 8.8 (198 responses)

Reliability 9.3 (166 responses)

Customer Support 5.8 (50 responses)

Overall Rating 9.1 (186 responses)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... du har helt rett !

men, man får en pekepinn på hvordan den er, sammtidig som ca. 200 har anmeldt produktet !

Hvis den ikke var brukbar overhode så hadde den ikke fått så mange reviews !

HC har etter min mening stor verdi !

selv om kritikken mangeganger er udelt positiv !

forklaring:

Siden det er så mange som anmelder produkter på HC, og at det er så mange forskjellige produkter representert vil man alltid kunne sammenligne produktene og se hvilken setup andre bruker, man får vite hva slags musikk de spiller etc. som er av stor betydning !

Hvis jeg har lyst på en TraceElliott amp, og jeg spiller Jazz og ser at alle som har Trace på Harmony og har anmeldt produktet jeg er ute etter spiller rock'n'roll og Metal, så er kanskje ikke det den store Jazz ampen........skjønner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp'n hvis du føler du likers, jeg vakke så hemningsløst imponert da jeg prøvde den (andre gang vel å merke) at jeg kjøpte den, men det er en helt grei prosessor, det skal den ha. Men jeg vil anbefale en Digitech 2120 som du får brukt for samme prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sammtidig som ca. 200 har anmeldt produktet !

Hvis den ikke var brukbar overhode så hadde den ikke fått så mange reviews !

hmtja... jeg vil ikke si jeg legger særlig mye tyngde i hva 200 kvisete tenåringer med en Louder-fjøl i hendene har å si om noe som helst.

hehehe.... nåja....tror vel kanskje ikke det var det rette utsagnet Nettrom ... litt usikker på om noen med en "louder-fjøl" har råd til en GT'6 eller??..... prøvde meg på et' date=' for meg, fornuftig svar. Begynner å ta deg for å være useriøs ??

Siden det er så mange som anmelder produkter på HC' date=' og at det er så mange forskjellige produkter representert vil man alltid kunne sammenligne produktene og se hvilken setup andre bruker, man får vite hva slags musikk de spiller etc. som er av stor betydning ![/quote']

Her er jeg nemlig fullstendig uenig med deg. Det er helt umulig å sammenligne anmeldelser av to enheter, såfremt de ikke er anmeldt av samme person.

Hvis jeg har lyst på en TraceElliott amp' date=' og jeg spiller Jazz og ser at alle som har Trace på Harmony og har anmeldt produktet jeg er ute etter spiller rock'n'roll og Metal, så er kanskje ikke det den store Jazz ampen........skjønner ?[/quote']

Seff skjønner jeg, men til syvende og sist skal ørene dine ta avgjørelsen. Skulle ikke overraske meg om også en Trace-amp kan stilles inn for å spille jazz. :)

Selvfølgelig kan den det Nettis...... var bare et eksempel !!

Gidder ikke lage noen voldsom diskusjon på det, du har lagt Harmony for hat, jeg synes det er et greit verktøy for å få litt info om produktet !

Selvfølgelig er det øret som avgjør til slutt, men det er mange faktorer på veien før man kommer dit. for noen (ikke meg, for jeg vet til enhver tid hva jeg vil ha hehehe) kan HC være en slik faktor !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt, hva er poenget med en rewiew-sentral der folk kun gir enten totalt positive eller totalt negative svar?? Du får jo ikke noe inntrykk av produktet da, gjør man vel? Dessuten tror jeg Nettrom mente følgende: at noen har testet sin hvadetnåennmåttevære-pedal gjennom en Fender-amp og synes det låter knall, betyr ikke det at den låter fint gjennom en Mesa-rigg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....tror vel ikke alle de 200 som har anmeldt GT-6 spilte på en Fender amp.....eller ?? men hvis du legger godviljen til så skjønner du nok hva jeg mener.......

og hvis du leser hele innlegget så skriver jeg at det KAN være en faktor når man er ute etter noe nytt !!

og jeg håper vitterlig ikke det er mange av min type her som kjøper Uhørt og uspilt hehehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.