Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe-FX Standard - lydklipp


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Jessjess. Har hatt denne boksen i et par dager, har mekka noen patcher og tenkte jeg skulle gjøre noen kjappe og korte innspillinger.

http://soundcloud.com/affee-1/axe-fx-standard-test-djent-1

Her lagde jeg to litt forskjellige djent-patcher, og doubletracka et lite skeivt riff jeg fant på. Panna den ene patchen helt mot venstre og den andre helt mot høyre. Syns ikke det låter så verst! Programmerte noen kjappe tulletrommer med Superior 2.0.

Mixa også hele greia på de elendige pc-høytalerne mine, så det kan hende at mixen egentlig låter dritt altså, men det låter nå greit her :P Skal gå til innkjøp av noen ordentlige studiomonitorer snart, så får vi se..

http://soundcloud.com/affee-1/axe-fx-standard-test-clean

Fant en grei preset som het "Bogner Clean" eller noe, og lekte meg litt med noe delay og det å legge noen lag med gitarer oppå hverandre.. Bare tok opp noe på første take for å teste ut. Ingenting av prosessering er gjort i Logic her, så det låter ikke fantastisk, men tenkte jeg like så godt kunne poste det siden jeg hadde tatt det opp.

Dett var dett! Innspill? Dette er demoer, og jeg er fortsatt noob med både Axe-FX og DAWs, men syns uansett det var kult å teste ut dingsen i innspillingssammenheng. Fantastisk verktøy til det :)

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det rene låt bra, men det andre låt rart og digitalt.

Når man tighter opp lyden med OD i simmuleringene låter ofte de høye midfrekvensene ekstra digitale.. Ihvertfall slik jeg har erfart med de fleste simmuleringene.

Litt for tight for min smak! :lol: Men ellers bra.. Misunner deg litt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.