Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjekk ut bandet mitt!


Atomic

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er veldig bra, men du må huske at storparten her er METAL-folk, så da er ikke nødvendigvis brilijant musikalitet i høysetet! :P

Edit: Hører mer på det nå, og dette er faktisk virkelig bra. Alt fra produksjon til det instrumentale. Herlig vintage sound på instrumentene i tillegg til at jeg digger kvinnelige vokalister! Jeg savner bare at hun gir enda mer jernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men heldig vis er det ikke bare metal fans her!

God lyd! God balansert volum mellom instrumentene og fin mixing.

Veldig behagelig musikk. Konstruktv tilbakemelding på "I Could Be Wrong", er at den har en litt kjedelig bass. Synes bassen kunne holdt et eget groove/basslinje i låta, istedenfor å bare følge pianoet til punkt og prikke.

Likte 2. Låta best. Igjen; veldig avslappende og behagelig å høre på med en "retro" vibe, Fine detaljer i bakgrunnen. Her er bassen mye bedre, blir litt mere sjel i låta, og ting blir mindre dynamisk med en gang. Som Audun, liker jeg også veldig godt kvinnelige vokalister i alt fra punkband til jazzmusikk, hun har en veldig god stemme. :wub:

Tror det hadde vert litt kult å dra funk delen i låtene deres lenger frem. Hører at det er litt funky greier inni der, men jeg kunne ønske å fått den mer frem. (Kanskje noe å tenke på med de neste låtene dere lager?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Miksene trenger dybde. Alt virker veldig streit. Hva med noe leslie eller tremolo? Første låt begynner med et av de tørreste pianoene jeg har hørt. Vokalen er for langt framme og trenger romklang IMO. I tillegg er uttalelsen og diksjonen til vokalisten noe svak.

Kan ikke kommentere musikken noe særlig, men melodiene virket fine nok de.

Nå hørte jeg veldig kjapt gjennom på PC speakers så du får ta dette med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyttet via stereoanlegget på bra volum.

I could be wrong : Vedr.romklang..synes låten har særpreg i og med det tørre lydbildet, antar dette er helt bevisst ?

Synes det låter knall,jeg.Bra akkorder og dynamikk.Godt tenkt av keyboardisten, særpreg er bare fint.

The Storm : Vokalen er veldig,veldig bra her.Tørt og fint her også,jo :-)

Nydelig overgang til det røffere partiet, også i sammenheng med teksten.Dette er en FIN låt.Trommingen er veldig fin, minner om tidlig og god Dire Straits ! Supert laidback gitarspill med helt riktig tone.

Bra jobb,dere har virkelig muligheter !

Endret av Shreddhare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama synger bra!

Synes midpartiet/bridgen i "The Storm" ble veldig masete. Skjønner hvor dere vil, men jeg synes rett og slett det høres utight ut. "I Could be Wrong" er rett og slett en type sang jeg ikke liker, sånn er det bare.

Likte pianoet veldig godt. Litt tørt til tider kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten konstruktiv tilbakemelding fra meg...

Har hørt kjapt igjennom nå. Henger meg på mye av det som allerede er sagt. Jeg syns både låtmaterialet, arrangeringen og miksingen virker å være på skisseplanet. Det sagt så syns jeg ideene er gode og det er absolutt noe å jobbe videre med. Det er en del å hente i spesielt akkordskjemaene, hva hvert enkelt instrument spiller og den totale arrangeringen. Når dere skriver at dere spiller en blanding av jazz, funk og rock så vil jeg høre mer jazz, mer funk og mer rock. Jeg vil høre akkorder som består av minst fire forskjellige toner og et langt mer lekent og rytmisk driv. I det hele tatt mer av alt og ikke minst mer trøkk!! Det låter rett og slett litt fislete og da er det litt vanskelig å la seg engasjere.

Når det gjelder 'stikkene' i The Storm, så syns jeg det er tydelig hvor dere vil hen, men dessverre syns jeg ikke det fungerer optimalt. Isolert sett er ikke figurene dere spiller så veldig vanskelige, men samspillsmessig krever det at man er fullstendig på nett med hverandre. Det trenger ikke nødvendigvis være supertight, men det må allikevel ligge en følelse av et kollektivt driv, og det føler jeg mangler litt akkurat her. Tanken er god, men....

Som Kossof påpeker, litt utight, og nettopp dette forsterkes når dere velger å gå for en såpass nedstrippet og 'blank' miks. Med såpass lite klang kamufleres ingenting, og de partiene som ikke fungerer helt etter intensjonen står skikkelig frem. Et litt mer 'juicy' lydbilde vil hjelpe på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.