Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Schecter Damien Elite Avenger FR


Neidee

Anbefalte innlegg

Då he ej bestemt mej for å anskaffe mej en Floyd Rose gitar.

He sett på Schecter Damien Elite Avenger FR, og synst den virka ganske bra, og ser bra ut.

- Ka dokka sine erfaringa til Schecter (FR) gitara e?

noken andre modella som kan være bedre en akuratt dinne?

He nok av gitara uten floyd, og vil anskaffe mej Floyd Rose gitar i nærmaste framtid. (2 måneda)

- Ka e ulempe og pluss me floyd?

http://schecterguitars.com/International/Products/Guitar/Damien-Elite-Avenger-FR.aspx

- her he me gitaren.. Den i Metallic Svart ej hadde i tankane, hovedsaklig :)

Takk for svar, og e åpen for alle slags idea overfor floyd rose gitara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter lager gode gitarer. Jeg er på min Schecter nr. 2 nå, og stusser ikke på å kjøpe det igjen. Fordelen med floyd er jo nettopp det at du får en meget spenstig vib som man kan ha det meget gøy med. Ulempen kan være at det er en ganske forskjellig måte å skifte strenger på enn på en gitar uten Floyd Rose. Man har også strenglåsen som mange irriterer seg på. Personlig synes jeg strengskifting går uten problemer med Floyd Rose. Så lenge man har en knipetang tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då he ej bestemt mej for å anskaffe mej en Floyd Rose gitar.

He sett på Schecter Damien Elite Avenger FR, og synst den virka ganske bra, og ser bra ut.

- Ka dokka sine erfaringa til Schecter (FR) gitara e?

noken andre modella som kan være bedre en akuratt dinne?

He nok av gitara uten floyd, og vil anskaffe mej Floyd Rose gitar i nærmaste framtid. (2 måneda)

- Ka e ulempe og pluss me floyd?

http://schecterguita...Avenger-FR.aspx

- her he me gitaren.. Den i Metallic Svart ej hadde i tankane, hovedsaklig :)

Takk for svar, og e åpen for alle slags idea overfor floyd rose gitara :)

Vær så snill!! Skriv enten på bokmål eller nynorsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Tja.... Ha funnet ut at jæj åsså ska bynne å skrive nøjakti sånn som jæj snakker, å da selfølgeli me dialektalibi. Dække sikkert at de bli sjå lett fåsjtåli, men jæj synes at denne varianten av Osjlo dialekt æ like høyværdi som andre dialekter. Har forøvri blitt inspirert blant aent av innlegg hær på forume å andre steder på nette. Føler med dette at jæj har slått et slag fårr den unnertrykte dialekta mi! Hærretter ska jæj nyte min nyfunne språklie frihet till de yttesjte :lol: <sorry, klarte ikke å la være...>

Til OP: en annen ulempe med Floyd, i tillegg til det ofulm nevner, er at gitaren kan bli litt ustemt når man bruker spaken, men det varierer med type og vedlikehold. For mange er ikke det noe problem, eller de bryr seg ikke om en smule variasjon i stemmingen når det går som hetest for seg. Også er det litt styr hvis alle strengene skal av for rensing og oljing av gripebrettet, eller hvis man skal bytte til strenger av en annen type og/eller tykkelse. Men så er det jo moro med vib, da.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Tja.... Ha funnet ut at jæj åsså ska bynne å skrive nøjakti sånn som jæj snakker, å da selfølgeli me dialektalibi. Dække sikkert at de bli sjå lett fåsjtåli, men jæj synes at denne varianten av Osjlo dialekt æ like høyværdi som andre dialekter. Har forøvri blitt inspirert blant aent av innlegg hær på forume å andre steder på nette. Føler med dette at jæj har slått et slag fårr den unnertrykte dialekta mi! Hærretter ska jæj nyte min nyfunne språklie frihet till de yttesjte :lol: <sorry, klarte ikke å la være...>

Til OP: en annen ulempe med Floyd, i tillegg til det ofulm nevner, er at gitaren kan bli litt ustemt når man bruker spaken, men det varierer med type og vedlikehold. For mange er ikke det noe problem, eller de bryr seg ikke om en smule variasjon i stemmingen når det går som hetest for seg. Også er det litt styr hvis alle strengene skal av for rensing og oljing av gripebrettet, eller hvis man skal bytte til strenger av en annen type og/eller tykkelse. Men så er det jo moro med vib, da.

DJ

--

Haha, he fått masse kritikk på at ej ikkje skrive "tydelig" me dialekt. So he vårte vande me å skrive bokmål på nettside, for att alle skal kunne forstå mej på rettast måte ;)

Ka e "knobbane" bakerst på gitaren? Over vibarmen? He sett at monge stemme gitare der :P E de noke en ikkje skal gjære eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De greiene du sikter til bak ved vibarmen er til å finstemme gitaren med etter du har låst strengene.

En ting som kan være verdt å nevne er at det er veldig forel å strekke strengene godt før man skrur fast strengelåsen (nøtta) slik at man slipper å åpne disse og stemme enda en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schectere er gode gitarer, har selv et par stykker.. Men for å være ærlig, så tenk deg godt om ang den du poster til i tråden din. Om du skulle gå lei av den "litt" spesielle formen, så forvent at denne nok blir ganske så vrien å få solgt.. (uten å tape for mye kroner)

EDIT: Vil bare også nevne at jeg har og har hatt div "spisse og radikale" gitarer i huset, så det er ikke det at jeg er en hater av udde formet gitarer. Men jeg VET også hvor vrient det kan være å selge slike, ved en senere anledning..

Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha kikket på Jonta sin Schecter som ligger til salgs her :Schecter Hellraise Dette er en utrolig flott gitar.. Bildene juger fælt, den er mye mørkere i finishen enn hva bildene viser..

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorinnlegg:

1. Vær vennlig å bruke enten nynorsk eller bokmål på forumet.

2. Ikke hobbymoderer i vei, rapportér heller dialektinnlegg, så slipper vi at dialektdiskusjoner kludrer til trådene. Vi trenger ikke lekemoderatorer på forumet, slikt skaper bare ufred.

Dette innlegget er moderering, og skal således ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schectere er gode gitarer, har selv et par stykker.. Men for å være ærlig, så tenk deg godt om ang den du poster til i tråden din. Om du skulle gå lei av den "litt" spesielle formen, så forvent at denne nok blir ganske så vrien å få solgt.. (uten å tape for mye kroner)

EDIT: Vil bare også nevne at jeg har og har hatt div "spisse og radikale" gitarer i huset, så det er ikke det at jeg er en hater av udde formet gitarer. Men jeg VET også hvor vrient det kan være å selge slike, ved en senere anledning..

Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha kikket på Jonta sin Schecter som ligger til salgs her :Schecter Hellraise Dette er en utrolig flott gitar.. Bildene juger fælt, den er mye mørkere i finishen enn hva bildene viser..

Hellraiser he ej hatt lyst til å hatt lenge.. So kan ikkje være umulig å få kjøpt den istaden for Avengeren :)

Takk for tips vertfall, skal sjekke den ut. So fe vi sjå ka ej enda opp med! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.