Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

super sonic 22 eller 112


2ralf

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe ny forsterker tilpasset noe av musikken jeg driver med, og har kun hørt lyd-samples på nett. Har ennå tilgode å teste ut super sonic 22 eller 112 da ingen forhandlere i Oslo området har hatt dem inne da jeg har besøkt dem.

Noen som har praktisk erfaring med en eller begge forsterekere og kan si litt om bruksområder, forskjeller mellom dem etc?

Jeg spiller her blues, pop og rock (ikke noe tungt), og hvis noen har andre preferanser eller forslag er de velkomne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte supersonic 22, men endte opp med en supersonic 60 topp. Den er lik 112, men har ikke reverb. 112 har foresten 60 watt og vintage 30 element, mens 22 har 22 watt og Eminence Lightning Bolt element. Jeg er storfornøyd med min iallefall.

Endret av thombek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ut i fra det du spiller syns jeg heller du burde se på noen vintageamper i samme prisklasse.

Tror ikke du går feil med en Fender Blackface elleren tidlig Silverface.

Deluxe Reverb, Super Reverb eller Vibrolux Reverb er de første jeg tenker på.

Takk for anbefalingen, men som sagt ønsker jeg å vite mer om mennesker som har testet enten en 112 eller en 22 supersonic. Mulig dette ikke er riktig forum å ta dette på da jeg opplever at de aller fleste er metalfrelste. Jeg har har mottatt en åpen invitasjon fra en dealer, og jeg kommer nok til å teste ut en 22. Uansett, det ville vært hjelpsomt om flere hadde lagt inn noen meldinger om egne erfaringer.

Jeg er også på utkikk etter en forsterker som kan drive både single-coil og humbuckere i forhold til litt tyngre saker, og jeg har hørt på Orange, Engl og Marshall. I forhold til disse tre har jeg en klar preferanse for Orange, men har ennå tilgode å teste alle muligheter. Så, hvis noen har ideer og innspill er jeg svært takknemlig.

Endret av 2ralf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 60w toppen og prøvd 112 comboen, og begge spiller forbasket høyt. Om jeg skulle kjøpt igjen ville jeg gått for 22. Får brukt ampen for det den er verdt i litt større grad da. Men for all del, en fantastisk amp. Jeg solgte den kun fordi jeg ville ha en mindre amp. (Men nå sitter jeg her med en 100w topp, så so much for that)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har hatt 60w toppen og prøvd 112 comboen, og begge spiller forbasket høyt. Om jeg skulle kjøpt igjen ville jeg gått for 22. Får brukt ampen for det den er verdt i litt større grad da. Men for all del, en fantastisk amp. Jeg solgte den kun fordi jeg ville ha en mindre amp. (Men nå sitter jeg her med en 100w topp, så so much for that)

Da har jeg testst en 22# og den låter fantastisk på single coil neck, men ikke like bra på humbucker. Jeg må teste den videre (fikk litt dårlig tid), men tusen takk for tips til alle som har bidratt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.