Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny-forsterker-dag: Engl Thunder 50 Reverb


Anbefalte innlegg

Etter en ikke altfor lang og iherdig jakt, og muligens noe ukritisk med tanke på at jeg har gått fra ultra-vintage til nær sagt ultra-moderne, så ramlet det inn en Engl Thunder 50 Reverb i dag.

IMG_0919.jpg?t=1299758923

Etter hva jeg har lest meg til har den 5881-rør, noe som vel da betyr at den også kan kjøres med 6L6? Blir aldri klok på rør-verden. Den finnes så mye info der ute at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

Har ikke fått testet all verdens så langt, men det var ihvertfall lyd i begge kanaler. :lol:

Den virker fin. Vrengkanalen låter overbevisende. Ikke kaskader med gain, men nok i massevis for min del. Skal man ha mer slenger en bare på en tube screamer. Den virker også veldig fint voicet. Ikke halvparten så 'scooped' som jeg har inntrykk av at den 'gjengse Engl-amp' er. Låter nok hakket mer britisk (Marshall) enn amerikansk (scooped-mids). I første rekke en 'rockeamp' og intet metallmonster, til tross for et utseende som kan virke skremmende nok.

Litt småtterier i tolex, men alt i alt i ganske fin stand. Trenger bare en liten runde med en fuktig klut (så om selger befinner seg her inne - neste gang du selger noe scorer du mange poeng på å ta en liten runde med vaskefilla før du sender fra deg ting). :)

Ikveld blir det gitar og barneskrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Lydklipp! :)

Lydklipp skal jeg klare å få til, med tiden i hvert fall... Jeg har stor tro på den.

Om vekt betyr kvalitet så scorer denne høyt. Veier mer enn et vondt år, til tross for meget hendig størrelse. Tung vekt kombinert med hålkeføre førte til høy puls (lenge siden jeg har trent) da jeg tråklet meg fra bilen og bort til leiligheten vår etter at jeg hadde hentet den på postkontoret. Skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger forresten å mekke meg en kanalswitchboks med to fotbrytere (stereo-kabel)... Om noen har lyst til å slenge ut en tegning (jeg kan ikke lese elektroskjemaer) over hvordan det gjøres, be my guest. Bruk MS Paint, det er et krav.

Det skal vel ikke mer til enn to footswitcher, et par motstander, batteri, batteriklipps, to leds og en eller annen boks til å slenge virrvarret inn i? Foruten motstander så skal jeg ha det meste liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Lydklipp! :)

Host og kremt. Får vel følge opp denne med et mindre godt videoklipp, spilt inn i dag morges. For anledningen DADGAD-stemt partso-tele gjennom billig, men allikevel analog, delay + Ibanez CS-9 chorus (og jeg som egentlig ikke liker chorus). Spiller på drive-kanalen i crunchmodus (dvs uten noen form for leadboost) med gain på ca kl 11.

Ikke verdens beste demo, men den viser i det minste en skikkelig liten brøkdel av hva den kan gjøre. En vakker dag (les: til sommeren) så skal jeg alltids klare å fikse et dugelig nærmicopptak. Hvis jeg gidder.

ENGL Thunder 50 Reverb

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er jeg fornøyd, basert på hva den klarer å levere på et lydvolum som tilsvarer jobben en 1 wattsamp hadde passet fint til. Røramp og bygård er aldri noen god match med mindre vi er nede i nevnte 1-watts-land..., men det får så være.

Den tar pedaler som en lek og rørklangen låter milevis unna det jeg hadde sett/hørt for meg.

Gleder meg til tiden kommer når den skal få prøvd seg med band. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.