Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Gitar til nybegynner


Fusk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt ganske stor interesse av gitar før, men har ikkje før no bestemt meg å kjøpe gitar.

Trenger ein gitar som er heilt vanleg gitar som er grei å spele på.

Har i grunn ganske små hender, mulig eg burde kjøpt gitar i mindre størrelse?

Har sett litt på denne, har prøvd den og eg tykkjer den var heilt grei (sjølv om eg har ganske lite peil :P)

Går vel ann å koble til forsterker til denna ser det ut som..

Kva meiner dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som tror de har små hender. Det har seg slik at de fleste med små hender har ganske gjennomsnitlige hender, de bare tror de har for små hender etter å ha sett for mange filmer der de som er med har mye større hender enn gjennomsnittet.

Er du over 12 år, er det ikke noe problem å bruke en vanlig gitar. Har du forresten lest den store gitarguiden vår? Når du har lest den, har du kanskje litt mer konkrete spøsmål å stille. Link:

http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Velkommen til forumet, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Har vore innom den guiden men er ganske sikker på at eg droppar elgitar,

har meir lyst på aukustisk eller elektrisk aukustisk.

noen tips? :)

Endret av Fusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassegitar er greit nok. Det stemmer i og for seg at en nylonstrenger er lettere for fingrene, men det har seg jo også slik at en stålstrenger som blir brukt, er en mye mer OK nybegynnergitar enn en nylonstrenger som ikke blir brukt. Dette er det kun trådstarter som kan svare på.

Mitt tips- de aller fleste stålstrenggitarer til en par tusen er helt greie å spille på. Forskjellene i merke og slikt er relativt marginale.

Finn en med lav strengehøyde, og la de i butikken sette på et sett med tynne strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som tror de har små hender. Det har seg slik at de fleste med små hender har ganske gjennomsnitlige hender, de bare tror de har for små hender etter å ha sett for mange filmer der de som er med har mye større hender enn gjennomsnittet.

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du har listet her kan jeg hvertfall anbefale Cort Earth (har en selv, en modell uten plug in til forsterker). Den er meget behagelig å spille på og har en fin lyd.

Endret av Jøssda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.