Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Importere samples til Cubase


Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på med en liten hip hop produksjon og har lastet ned noen nye samples som jeg skal bruke.

Men hvordan får jeg disse inn i listen? Den pop-up listen som man får opp når man velger Instrument presents, i instrument kanalen?

post-8661-0-48625100-1299699356_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg missforstår deg her. Men hvis det er samples, altså rene lydfiler så må de vel importeres i audiopoolen. Da kan de settes inn i prosjektet med "drag and drop".

Evt så du importere dem i en sampler som du bruker som VST instrument. Uten at jeg vet om noen gode på stående fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg missforstår deg her. Men hvis det er samples, altså rene lydfiler så må de vel importeres i audiopoolen. Da kan de settes inn i prosjektet med "drag and drop".

Evt så du importere dem i en sampler som du bruker som VST instrument. Uten at jeg vet om noen gode på stående fot.

Vet du hvordan jeg får dem in i Vts mappen? Når jeg åpner samplene som er med i cubase ifra før. Så finner jeg to mapper som hetet VTS3 og Vts samples. Men når jeg skal finne de på HDD så er de ikke og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Snakker vi halion one? den som følger med Cubase? eller den "skikkelige".

Hvis jeg har forstått ting riktig så kan bare Halion one lese samples som følger med, i et bestemt format, mens den skikkelige skal kunne ta hva som helst. Da skal det teknisk sett vare være å åpne mappa du har lydfilene dine i og åpne dem. Det skal etter sigende være så enkelt at du kan dra og slippe dem over sampleren, så voila. ( ikke at jeg har prøvd, bare lest ) ( forutsatt at de er i et format som sampleren kan lese da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke og importere det, og så bruke samplet i et i-strument.

Kunne tenk meg og fått det inn i HallIon eller prolouge.

Tror ikke du helt skjønner hva du driver med... lær deg basic musikkproduksjon før du starter studio :)

ta en titt i cubase-manualen f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.