Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Splitte signal


Anbefalte innlegg

Noen som vet hva man trenger for å splitte signal fra gitaren til hjemmebruk, har prøvd Y-kabel men det funka ikke. Har sett litt rundt på nettet men finner ikke noe som splitter en stor jack til to. Noen som vet om noe som funker? Har sett lit rundt og har funnet denne

http://www.littlelabs.com/std.html

Denne gjør litt mer en å bare splitte signalet så er ikke akkurat det jeg ser etter, men finnes det andre alternativer?

Endret av Evenhumm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den y- kabelen du testet- den hadde ikke tilfeldigvis tre ringer på pluggene? Det du trenger sånn helt enkelt, er en vanlig kabel med en plugg i den ene enden, og to kabler i den andre. Altså vanlige monoplugger.

Kabelen du har brukt, er trolig noe som ofte blir kalt insertkabel. Som du har oppdaget, så funker det dårlig.

Dette er ikke vanskelig, men man må kunne lodde, eller kjenne noen som kan det. Da er det veldig enkelt å lage en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å splitte signalet med en kabelsplitter vil vel signalstyrken blir vesentlig svakere ?

Hvis det er tilfellet, vil det funke dårlig med tanke på analoge overdrive o.l. (som jo ofte er grunnen til at man splitter signalet).

Har stusset en stund over dette selv, har vurdert å lage en pedal selv, men har funnet at det billigste (og letteste) er å kjøpe en blend-pedal. Da splittes signalet til to signallenker, og man kan bruke pedalen for å justere balansen mellom den. Tror Morley lager en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en til som gjør akkurat det jeg vil, problemet er at den er enda dyrere en den forrgje:

http://www.radialeng.com/di-xamp.htm (ca 1300 kr, den andre kosta rundt 1000)

Vet ikke helt hva slags plugger Y-kabelen var av, spurte bare om noe som kan splitte signalet i butikken og fikk den. Det rare med Y-kabelen er att bare en av de to signalene kommer gjennom, får se litt grundigere på den når jeg kommer hjem. Får teste en vanlig mono splitter før jeg kjøper noe dyrere i tilfelle monospiltteren funker fint. Poster her når jeg har fått testa en.

Endret av Evenhumm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig DI boks vil vel gjøre susen? DI bokser fra Radial er svindyre, det er fullt mulig å få tak i en til 3-400 ny. Kjøper du en DI boks som du kan switche mellom aktiv og passiv, så behøver du ikke være redd for signaltap/lavere nivå, for da kan du velge passiv eller aktiv selv ettersom hva du har behov for.

Edit: Evnt kan en ABY pedal gjøre susen? De kommer også i forskjellige prisleier, alt fra behringer til et par hundrelapper til boutique bokser til et par tusen

Endret av basstom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.