Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er det med Ibanez?


DoktorB

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. De er pene

2. De er Nüdelige å spille på

3. Det er mye gitar for pengene

4. De er tøffe

5. De har floyd rose tremolo (mange, ihvertfall)

6. De har piezo (min, ihvertfall)

7. De er lette og fine (mange, ivertfall)

8. De er kule

9. De har DiMarzio pickups (min, ihvertfall)

10. Fet lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer dette med kjappp hals igjen ja ;) hehe .

jeg syns de aller aller fleste ibanez gitarene har en feel av billighet når du spiller på dem .. og så er de litt "tomme"

Sier meg vel enig der... Bortsett fra min Ibanez. Den er helt anderledes enn de andre jeg har prøvd. Så man kan sikkert finne noe bra under merket Ibanez, men generelt sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes halsene er for tynne jeg, akkurat som om man ikke har noe skikkelig å gripe fatt i. Kanskje bare en vanesak... Modellene med plekterbrett synes jeg ei er så pene, men noen RGer kunne kanskje i verste fall vært brukbare.

Synes at ibanez gitarer mangler baller. Man får ikke akkurat følelsen av at man står der med en brutal øks av pure evil. Dessuten vil jeg se på floyd rose som en ulempe, da jeg egentlig ikke synes jeg har bruk for en slik.

... men det er jo meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Ibanez selv, men det betyr ikke at jeg synes at Wolfgang å Fender er drittgitarer, jeg digger å spille på en god Fender, jeg digger å spille på en god Wolfgang, men det er noe spesielt med Ibanez har jeg funnet ut. Men det er mange Ibanez gitarer som ikke er fine i det hele tatt, feks. RG. Men det er min mening. Andre kan mene hva de vil. :wink:

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er pene er en smakssak. Jeg syns ikke Ibanez har et praktisk og rett fram design. Ingen overraskelser der i gården. Den ser kort og godt ut som en elgitar. Strat design med litt mer tenner! Alle finishene er også mer eller mindre de samme variantene som alle andre produsentene har i sitt sortiment.. På noen er de bedre en andre og viza versa, men i klassen for eksepsjonelle finisher vil ikke jeg si Ibanez hører hjemme. Flamboyant i tilfeller, men etter min smak ikke noen mesterverk. De er hva mange vil kalle for "kjappe" og i de aller fleste tilfellene stemmer dette. En tynn hals tilsier som oftest at gitaren er mer lettspilt, men smak og behag har nok en liten rolle her og. Jeg liker en medium-tynn hals og finner MANGE gitarer som passer meg, selv om jeg lar meg begeistre av hva man gjør på en Ibanez. Men hvert til sitt bruk og selv om locking trem var hysterisk festlig til sitt, ble det en frustrasjonsfaktor når jeg ville stemme om, bytte strenger eller noe sånt. Når jeg skal spille van halen eller racer x-ting i dag tenker jeg ofte det er litt synd jeg ikke kan gjøre divebombs eller scoops eller noe på fenderen min. Men allikevel er det en gitar som er mye mer "meg" en det ibanez er. Dimarzio er høykvalitetshumbuckere, men jeg foretrekker Seymour Duncans PAFs og SH-1. Smakssak. Prestige-modellene gir deg mye for pengene, men de under er som alle andre i den prisklassen mer offer for smak og behag...

Om man har en Ibanez og er fornøyd med den så er det veldig fint, men av og til syns jeg det blir for mye mas med at de o-so-supre, når jeg kort og godt syns de er fine til sitt bruk, men ikke noe mer!

Jeg ville gjerne hatt en av prestige-modellene i S-serien, men først skulle jeg hatt en Les Paul siden de kort og godt er MINE drømmegitarer! Ved nærmere ettertanke ville jeg nok vurdert en USA fender showmaster med floyd rose også... Og en Jazzmaster! SG hadde vært fint! En ES-345 hører med!! osv osv... Ibanez er på lista ja, men tydeligvis et lite sykke unna toppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.