Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

El-gitar til 11-åring


SSX

Anbefalte innlegg

hvis han liker AC/DC hadde jeg utvilsomt sett meg etter en epiphone SG. Strat er på ingen måte noen bedre nybegynnergitar fremfor en telecaster/les paul/sg. Vil kanskje si værre nettopp pga tremoloen.

Enig. Gitar med fast stol er uansett et sikkerstikk. Ikke at det er noe galt å begynne med en strat heller. Jeg starta med en Ibanez med flytende bro, funka fint det, men heller alikevel litt mere mot en gitar med fast bro.

Finner nok mange gode alternativer på bruktmarkedet. Nødvendigheten av å høre hvordan en gitar i denne prisklassen låter før kjøp er ikke så utrolig viktig. Ganske greit sikkerstikk om man går for en rimeligere Fendervariant, eller en Epiphone av noe slag. Da får man heller koste på noen hundrelapper å få gitaren satt opp skikkelig når man får den, da problemet sannsyneligvis heller vil ligge i oppsettet enn i lyden.

Roland Micro Cube er en glimrende øvingsforsterker spør du meg. Kunne godt ha hatt en slik hjemme selv, selv om jeg er rimelig kresen på lyd når det kommer til hoved/bandøving/spillejobb-ampen min. Kan heller oppgradere forsterker når du vet om sønnen din virkelig fatter interesse, og når han har spilt litt og vet hva han vil ha, og evt. begynner å spille i band.

Her er nå noen alternativer jeg ville sett på som for øyeblikket ligger på finn.no:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27167043

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27060963

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27078565

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27004469

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26842218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv en Roland cube, men det er 60 w. Har spilt en del på de, og anbefaler roland cube.. Du kunne jo gått for en 30w, tror ikke den er så utrolig dyr.

Angåene gitar så er det en million forskjellige meninger.

Min mening er at jeg aldri har spilt på en dårlig Ibanez gitar, og i den prisklassen så ville jeg heller gått for det enn en kopi gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Roland cube, men det er 60 w. Har spilt en del på de, og anbefaler roland cube.. Du kunne jo gått for en 30w, tror ikke den er så utrolig dyr.

Angåene gitar så er det en million forskjellige meninger.

Min mening er at jeg aldri har spilt på en dårlig Ibanez gitar, og i den prisklassen så ville jeg heller gått for det enn en kopi gitar.

De fleste Ibanez gitarene jeg har spilt på, hvertfall de billige, har bare vært helt forferdelige. teit gripebrett, altfor lett og dårlig mekanikk. huff å huff.

En Epiphone LP/SG eller en strat av noe slag er nok lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste Ibanez gitarene jeg har spilt på, hvertfall de billige, har bare vært helt forferdelige. teit gripebrett, altfor lett og dårlig mekanikk. huff å huff.

En Epiphone LP/SG eller en strat av noe slag er nok lurt :)

Helt enig. Ibanez er helt forferdelige å spille på, er jo en smaksak dog... Burde skaffe seg en epi lp/sg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden man først er i gang med konkrete forslag så ser jeg at Ibanez GAX-30 får skryt som nybegynner gitar. 1600kr, to humbuckere og fast bro. Kan ikke skjønne noe annet enn at det må gå an å lære seg å spille gitar på en sånn og en cube..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At billige Ibanezer er forferdelige å spille på, er bare tull. Det kommer an på om de er ordentlig satt opp. Jeg vil heller si at halsene på de billige Ibanezene stort sett er bedre enn på andre billige gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere mener en strat-type er et dårlig valg pga tremolo, men dette gjelder jo kun om man setter den opp til å flyte. Gjør man ikke det spiller det ingen rolle. For min del er det bare å kjøpe hva som helst. Jeg ville bare påpeke at det der ikke er noen grunn til å velge bort alle gitarer uten fast stol. Når det gjelder Floydvarianter er jeg enig, siden den ikke direkte kan velges bort om man ikke ønsker å bruke den :)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Ibanez er helt forferdelige å spille på, er jo en smaksak dog... Burde skaffe seg en epi lp/sg ;)

Det er en 11 åring det er snakk om.. Ikke erfarne gitarister som dere.. Jeg har spilt i mange år, og ibanez er bra nok for meg fåreløpig. Da burde det holde til en på 11 også.. Men jeg skal ikke skryte på meg å ha spilt på så sinnsjukt mange gitarer i mitt liv. Har spilt mest på Ibanez, både kasse og el. Også prøvd en 5-6 forskjellige esp'er. Litt washburn, Morgan, yamaha.. Men Fender og Gibson etc som er kjente merker har jeg ikke erfaring med. Har spilt på kun en stratocaster som lå i prisklassen 6-8 tusen, den likte jeg ikke.. Men av de billigeste gitarene så er ibanez bedre enn de såkalte kopi-gitarene.. Den står jeg på 100% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 11 åring det er snakk om.. Ikke erfarne gitarister som dere.. Jeg har spilt i mange år, og ibanez er bra nok for meg fåreløpig. Da burde det holde til en på 11 også.. Men jeg skal ikke skryte på meg å ha spilt på så sinnsjukt mange gitarer i mitt liv. Har spilt mest på Ibanez, både kasse og el. Også prøvd en 5-6 forskjellige esp'er. Litt washburn, Morgan, yamaha.. Men Fender og Gibson etc som er kjente merker har jeg ikke erfaring med. Har spilt på kun en stratocaster som lå i prisklassen 6-8 tusen, den likte jeg ikke.. Men av de billigeste gitarene så er ibanez bedre enn de såkalte kopi-gitarene.. Den står jeg på 100% :)

Du vet at det finnes Ibanezer i forskjellige prisklasser? Så vil si det er ganske bastant å si at en Ibanez GRX20Z er bedre enn en f.eks Greco LP..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.