Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Psykiske spærrer / Små tvangstanker


Norstorm

Anbefalte innlegg

Ikke en psykisk sperre, men misliker sterkt at folk som skal prøve gitaren skal justere reima...

Det er HELT uaktuelt at folk justerer reima på øksa mi. Da får dem fanden komme med egen reim :angry:

Tips: Lærreim uten "spenne".... :D Gjerne med straplocks som gjør det umulig å få reima gjennom "hullene"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spesielt irriterende i en live-situasjon, vil jeg tro... :lol:

Er vel sånn omtrent det første man må lære seg, at om man bommer, synger feil, sønnavinden reiser med teksten, man ramler ut, eller noe annet tragisk skjer, så bare øs på videre... :P

Ja, hadde jeg gjort det live, så hadde jeg søkt hjelp tror jeg! :D "F***, gutter, må ta den igjen altså, bomma på den ene pull-off'en der!"

Btw, det tror jeg faktisk at jeg hadde betalt for å se en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, faen, det er da bare å justere den tilbake? Er vel sjelden noen som kommer å skal prøve gitaren akkurat rett før en gig, og ellers klarer man vel å stille den inn igjen?

Har brukt skinnreimer, fest de en gang, og de sitter som støpt. Når folk tar de av og på blir de slappe og det er ikke stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Lærreim uten "spenne".... :D Gjerne med straplocks som gjør det umulig å få reima gjennom "hullene"....

+ 1!!!!!!

Og ikke bare for å holde den i samme posisjon, men også for at du slipper å være livredd for å miste gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engang var det en kompis som spiste potetgull mens han spillte på bassen min.......

Jeg datt helt ut, klarte ikke si noe, fikk store problemer med å komme meg igjennom resten av øvinga.

Finnes land du blir skutt i for tilsvarende overtredelser...

aiiii... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kidsa i barnehagen spiller på gitarene mine hele dagen inn jeg har en av dem med. Etterhvert uten oppsyn også.

Men som nevnt, fikler jeg som en galning med knottene. Ikke for å skru fult opp, men for å alltid ha best lyd.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kommer hjem og for høre fra frua at en kamerat av henne har tatt en jentene mine ned fra veggen og spilt på henne, så er det akkurat det samme. Jeg kjenner på hele øksa etterpå at "noe" har skjedd med henne, og ting er ikke sånn de skal være.

Jeg hadde en bandkompis en gang som klarte å sette spor på alle gitarer han var borti. Det skulle ikke mer enn noen grep til. Det var akkurat som om det la seg et seigt lag med hudrester på gitaren. Spilte han lenge nok på den kunne det faktisk sees.

Så det er ikke nødvendigvis dine tvangstanker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.