Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Psykiske spærrer / Små tvangstanker


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg merker med en gang om noen har vært å spilt på gitarene mine, og må bestandig rengjøre de etter at noen andre har vært borti de. Men om noen andre har spilt på den i mer enn 10 sek, så må jeg bytte strenger... Uansett hvem det er, så føles det som om noe er galt når de har spilt på den en stund, og strengene MÅ vekk.

Det der høres mest ut som OCD. No offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

i går så jeg på en liten unge som gikk og spilte på gitaren min mens de satte den opp (gitaren bare lå der mens de var og fant ett eller annet), og nå føler jeg at det er noe som ikke stemmer selv om han la den pent fra seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker at volum- og tonekontroll står på fullt sikkert 100 ganger iløpet av en konsert.

Bryr meg lite om at andre folk bruker utstyret mitt. Jeg spiller nå ofte på andre sitt også.

Bytter strenger hvis de ryker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjertet i halsen hver gang en jente skal prøve/løfte/flytte en av gitarene mine. Vær så snill, TENK på at den halsen er LANG, vil du kjære??? *dunk* Aagghh..

Edit: kan legge til at gutter ikke får ta i dem engang.

Endret av HvitRavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommer jeg på et grep eller en tone i en solo så må jeg starte på nytt. Temmelig irriterende når man er på siste tone og bommer...

Ellers har jeg mighty noia av at andre rører gitarene mine, livredd for at noen skal miste de så halsen knekker. Maks urasjonelt! (og derfor ingen får spille på de!) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bommer jeg på et grep eller en tone i en solo så må jeg starte på nytt. Temmelig irriterende når man er på siste tone og bommer...

Ellers har jeg mighty noia av at andre rører gitarene mine, livredd for at noen skal miste de så halsen knekker. Maks urasjonelt! (og derfor ingen får spille på de!) :D

Spesielt irriterende i en live-situasjon, vil jeg tro... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt irriterende i en live-situasjon, vil jeg tro... :lol:

Er vel sånn omtrent det første man må lære seg, at om man bommer, synger feil, sønnavinden reiser med teksten, man ramler ut, eller noe annet tragisk skjer, så bare øs på videre... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, faen, det er da bare å justere den tilbake? Er vel sjelden noen som kommer å skal prøve gitaren akkurat rett før en gig, og ellers klarer man vel å stille den inn igjen?

Neida, no offence folkens, men jeg synes dere har mye rart for dere. Selv har jeg ingen problemer med å hverken låne bort gitarene mine eller la folk stille reima når de prøver dem. Kanskje fordi jeg justerer reima mi litt frem og tilbake selv også, så den blir aldri helt lik fra gang til gang uansett, så det er ikke så nøye. Klart, hadde jeg hatt problemer med å låne bort gitaren min så hadde det kanskje vært greit, så hadde jeg kanskje sluppet at bandet mitt låner gitarene mine og sitter og jammer på scena før vi skal spille der :P

Det nærmeste jeg kommer å kjenne meg igjen i noe av dette er vel Ataxia sin. Jeg sjekker også knottene mine til stadighet når jeg spiller, antakeligvis fordi jeg har en tendens til å komme borti volumknotten på straten og stille den ned mens jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste jeg kommer å kjenne meg igjen i noe av dette er vel Ataxia sin. Jeg sjekker også knottene mine til stadighet når jeg spiller, antakeligvis fordi jeg har en tendens til å komme borti volumknotten på straten og stille den ned mens jeg spiller.

Hmm... Skjønner ikke det der med posisjon på knotten... bruker øra jeg, og blir det for lavt eller høyt så justerer jeg med knotten..Hvor den står er vel det samme, det er jo hvordan det låter som teller? :unsure: Dessuten er det vel lurt å ikke ha brukt opp alt, så man har litt å gå på hvis man må opp. Hender jo at lydmannen gir beskjed også, om litt mer... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.