Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Psykiske spærrer / Små tvangstanker


Norstorm

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig veldig morsomt å tenke på..

Hvor mye som egentlig påvirker oss med tanke på spille stil og ikke minst hva vi føler vi kan prestere.

Personlig gikk jeg over til Elixir strenger da de kom til Norge for fulle 5, fordi jeg hørte de skulle vare litt lengre og alt det der. For noen mnd siden leverte jeg en gitar inn til service, og fikk den igjen med beskjed om at det var satt på ett slinky sett. Jeg fikk store problemer med å spille, og følte at noe rett og slett var galt.

Sannheten er vel at hadde fyren sagt at dette var Elixir, så hadde jeg sikkert ikke merka en dritt.

Dette tror jeg er små skrupler av psykiske "tvangstanker" vi har når vi spiller.

Om jeg kommer hjem og for høre fra frua at en kamerat av henne har tatt en jentene mine ned fra veggen og spilt på henne, så er det akkurat det samme. Jeg kjenner på hele øksa etterpå at "noe" har skjedd med henne, og ting er ikke sånn de skal være.

Hadde jeg ikke blitt fortalt dette da jeg kom hjem, tviler jeg jo sterkt på at jeg hadde merka noenting som helst, og alt hadde vært stas og full pupp.

Er det flere av dere som har samme problemet?? Eller har merka noe av det samme ved andre skrupler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, en jeg spiller med blir überstressa hvis noen rører innstillingene på bassampen hans... Kan ikke skjønne at posisjonen til fem knotter skal være så vanskelig å huske, men :rolleyes:

Men hvis du henger opp jentene dine på veggen så er det vel kanskje så noen her bør kontakte barnevernet? :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur sånne mekanismer egentlig bare er et utslag av genuin lidenskap. Men hvis det går så langt at man kjenner seg plaget av det, så er det kanskje en idé og jobbe ltt med det.

PS. Bare vask deg på henda før du tar i mine instrumenter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg er ferdig med å spille og skal legge vekk gitaren, må jeg alltid ta et bestemt grep, etterfulgt av å skru ned volumet på gitaren. Deretter tar jeg over strengene med høyre hånd, slik at de ikke vibrerer, og legger gitaren på plass.. Dette har jeg gjort i alle år jeg har spilt.. Dette skjer hver eneste gang, hver eneste dag.. Dette er en av de mildeste tvangstankene jeg har om dagene.. Stromshadow2k: Trenger ikke å betale penger for å få bekreftet at jeg har store problemer, hehe :-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt likegyldig når jeg låner vekk gitarene til venner eller kjente. Har kommet over stadiet hvor jeg er redd for at utstyr skal bli "soiled" av andre. Jeg har tross alt påført noen av gitarene skader som er sjenerende både kosmetisk og praktisk selv. Det stilles i annet lys dersom jeg får høre at det har vært fest hjemme og at noen har tatt frem en gitar for å jokke på eller at nevøen min på fire år og hans kompis har vært nysgjerrige og jaktet rundt på helligrommet.

Bortsett fra det, har jeg en ganske overfladisk tilknytning til mitt utstyr. Litt fordi det ikke kostet en arm eller en fot ved kjøp, men mest fordi jeg har sluttet å bekymre meg for småting som ikke spiller inn i det praktiske. Kanskje litt også fordi jeg ikke ser utstyret mitt utenfor mitt eie. Jeg kjøper jo noe for å eie det, ikke for å selge videre og da faller en del bekymringsfaktorer vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker med en gang om noen har vært å spilt på gitarene mine, og må bestandig rengjøre de etter at noen andre har vært borti de. Men om noen andre har spilt på den i mer enn 10 sek, så må jeg bytte strenger... Uansett hvem det er, så føles det som om noe er galt når de har spilt på den en stund, og strengene MÅ vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.