Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knitrelyd fra humbucker/EMG


Anbefalte innlegg

Hei!

JEg har nylig installert EMG707 i en Ibanez S7320.

Begge pickupene er suverene, og låter helt enormt. MEN.. Bridgepickupen begynner av og til å lage høye knitrelyder..

"Sparkle" eller hva man må enn kan kalle det.

Funker som oftest helt fint, og så kommer den plutselig.. Når den er der, så hører man den i bridge og middleposisjon, mens halsbukkeren er helt stille uansett.

Har 1volum 1tone og en 3veis-level-switch.

Brukte dette diagrammet:

http://img.photobucket.com/albums/v86/MetalMGH/EMG-wiring-3way-ibanez.jpg

Med denne switch-setup:

http://hikkyz.net/misc/guitar/img/3wayibanezswitch.jpg

Alt av koblinger er helt identisk. Eneste som er forskjell er at bridge og hals har sine egne positjsoner på switchen.

Jord og alt ser ut til å være i orden og det er kontakt overalt..

Det må nesten være noe med enten switchen, kabel fra switch til pickup eller selve pickupen.

Noen som har vært borti noe lignendes?

Tenkte å spørre før jeg går til verks til å ta av strenger og bytte om på pickupene for å sjekke om den dukker opp i hals etterpå..

Stress med tremolosystem..

Takk på forhånd!

For å være helt konkret, det høres ut som knittre/gnister/sparkle/tikke-lyder. Veldig statisk.. Og den er høy og irriterende og høres mest med vreng inni bilde..

Det er ikke ampen eller noe sånt, ofr jeg har fått sammen lyden når jeg hadde gitaren hos foreldra - ca 5 mil herfra.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EMG og ulyder er merkelige greier, etter mine ringe erfaringer. Kortversjoner på min "fiks" er at man må følge koblingsskjemaet til punkt og prikke. Alle gamle "tricks og lurerier" som jeg kan fra før, lager bare problemer. Ett jordpunkt, ikke noe "Jeg skal jo bare..." og følge skjemaet er det som fjerner slike for meg, med min lille viten, helt uforklarige feil når det gjelder EMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, stemmer nok det. Trodde jeg kunne fikse sånne ting veldug enkelt, men tydeligvis ikke..!

Virker som det er noen form for knisting eller kanskje klipping i bridgen.

Prøvd å poste på andre fora, uten hell.

Så jeg får bare ta ut strengene og bytte om på pickupene for å sjekke om det er kobling eller pickup som er problem.

Kjipt det der.. Men i verste fall klarer jeg å leve med støy i halspuppen :)

Det kan vel ikke ha noe med skjerming i pickuphullet å gjøre da? Siden jeg måtte frese et par millimeter for at 707 skal få plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.