Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stueamp til akk. gitar?


newbie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter en rimelig stueamp. Denne skal stort sett brukes med

en akkustisk gitar. Men kanskje også en el.

Ampen må også ha inngang for en stk. mic for vokal.

Jeg har kikket på Roland AC-33 og den virker helt passende. Men jeg skulle gjerne funnet noe enda litt billigere. (AC-33 ligger på ca. 3000,-)

Noen som har noen forslag?

På forhånd takk.

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Laney LA-35C. Går vel for rundt 1800-2000, og virker som en helt ok 35W akustisk-amp med to kanaler (1 gitar+1 mic), romklang og chorus ++.

Når det er sagt så er AC-33 sannsynligvis en av de absolutt feteste små akk-ampene jeg har vært borti, så hvis du har råd ville jeg utvilsomt gått for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sound1 selger Morgan AC40 for 1700kr, funker antakeligvis også fint selv om jeg ikke har noen erfaring med den.

Har ellers god erfaring med Ibanez Troubadour-serien, men om du skal opp på en ålreit av de så nærmer du deg fort AC-33 i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre, er å kjøpe deg et rimelig lydkort ala Toneport UX eller et lite multiFx ala POD og koble den inn i et stereoanlegg.

UX'n og mange andre lydkort har mulighet for å koble til mikrofon samtidig som du får en del gode simuleringer.

Liten, portabel og rimelig løsning hvis du har et dugelig anlegg hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av cluet med akkustisk forsterker er vel at du helst ikke vil farge lyden noe som helst, og da er jo ikke multifx helt veien å gå.. Et lydkort er jo selvsagt mulig, men da er man jo fort veldig låst ift plassering. Vil man sitte i sofaen og spille og synge litt så er det ikke nødvendigvis så mange som har pc'n sin på stuebordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, sant som du sier det.

Har man en god akkustisk og vil ha en god amp, så bruker man heller de pengene på forsterkeren selvsagt :)

Har spilt gjennom en Morgan akkustisk amp for et par år siden med Cort, billig oppsett. Men lyden var helt fantastisk fin.

Var da jeg ble overbevisst om at Morgan er ok greier for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.