Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

24V Q-Tron strømhjelp!


Axxis

Anbefalte innlegg

Hei.

Var i London og kjøpte en Electro Harmonix Q-tron +. Det fulgte ikke med strømkabel og det var derfor jeg fikk den billig.

Boksen bruker 24V.

Har en Fuel Tank Classic, men den gir kun 9V og 12V DC og AC. Kan man konvertere 12V DC og AC til 24V?

Evt. noen som vet hvor jeg kan kjøpe en enkel 24V strømforsyning? Type sånn enkel kabel man kobler til i strøm....

Håper på superraske svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, men har fortsatt et par problemer.

1. kjøpte strømforsyningen du linket til, men kabelen går ikke helt inn i q tronen, ser det ut som, så jeg må teipe for å få strømmen igjennom.

2. lyden jeg får ut av q tronen er så svak at jeg må velge boost, for å så sette gain på maks, hvis jeg i det hele tatt skal høre noe. Kan dette skyldes at strømkabelen ikke er helt i? Jeg får utslag på "overload"-lampen, så det tyder på at den mottar fullt signal, men ikke sender det ut...

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet boksen, og så at det som hindret strøm i å komme igjennom var en kabel som var løs (merkelig, ettersom den er ny, men er alikevel "vintage" (gamle boksen)).

Nå får jeg strøm igjennom. men "overload" skrur seg på med en gang jeg begynner og spille, og demper lyden. på "normal mode" er det alt for lavt uansett, og nesten umulig å høre noe. Kan lage en film, laste opp på YT og vise dere, hvis det trengs.

Nesten som at boksen får et alt for sterkt signal til å starte med, men gir ut alt for svak lyd. Begynner å bli gal av denne boksen.

Hjelp trengs, ettersom jeg skal bruke denne på konsert til lørdagen (erstattet DOD FX25'en min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.