Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portabelt opptaksinterface for gitar m/modellering


Anbefalte innlegg

Ja, altså. Jeg har tenkt til å krype til korset og anskaffe meg et portabelt og fleksibelt oppsett for opptak av gitar til PC. Nå har jeg allerede et Firewire-grensesnitt jeg bruker en del, men jeg har behov for et grensesnitt jeg kan bruke hvor som helst. I tillegg kunne det være kjekt om jeg kunne bruke samme dingsen til hodetelefonspilling uten PC. Jeg ser altså i første omgang ikke etter et rent grensesnitt à la Stealthplug, men noe mer komplett. I utgangspunktet har jeg ikke noe budsjett, men vil jo gjøre det så rimelig som mulig.

Krav:

  • USB-grensesnitt for opptak. Kvalitet MINST 24/44100
  • Batteridrevet/USB-strømdrevet
  • OK modellering i hodetelefon.

Noen som har noen tips?

Endret av evergud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lydopptaker har jeg fra før. Skrivebordslydkort har jeg også fra før. Det jeg egentlig ønsker meg ser ut til å være en mer portabel Pod X3. Eller en Pocket POD express med innebygd lydkort. Hm. Men takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Zoom H4 har helt ok modellering til spilling på øretelefoner og de koster ikke mye på finn om dagen.

Bruker denne som lydkort i lag med cubase som fulgte med. På hyttetur/reis synes jeg det er praktisk å bruke innebygd 4 spor opptaker. Da kan jeg kompe på ett spor og spille solo over.

Endret av fjant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bare så unødvendig ut med enda en opptaker... Skjønner at denne faktisk kan være aktuell. Hadde en H2, men den døde, så det ble en Sony PCM-M10 (eller noe sånt) på meg for en stund siden. Derfor litt skeptisk til enda en opptaker. Ett alternativ er kanskje å gå for en Pocket POD pluss en Stealth plug. Takker for tips uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp med Zoom H4n som opptaksenhet. Den er utrolig bra. Forrige sang vi spilte inn med bandet brukte vi den til alt av bass-, gitar- og vokalopptak. Vi brukte dog ikke de innebygde mikrofonene da, selv om de også er veldig bra til å være så portable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.