Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Marshall Class 5


aleksh

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk.

Noen som sitter på en class 5, her? Sikler litt på denne ampen, men lurer litt på hvordan den presterer i en bandøvingssituasjon? Låter den høyt nok? Erfarte forsåvidt at den ikke har så fryktelig mye headroom til cleans og lett overdrive så et annet spm. er jo hvor fleksibel den er? Har vært en runde og testa div. amps, og for denne prisen virker jo 5'ern helt OK. Ser etter en klassisk rock sound, typ 70-tallet.

Om det da er noen andre amps å anbefale i prisklasse <5K, som gjør samme greia, så er det bare å fyre løs.

-FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er jo blitt en uforbederlig Blackstar-fanboy, og såvidt jeg kan se er Blackstar HT-5 nærmest direkte sammenlignbar, men med flere muligheter. Marshall Class 5 og Blackstar HT-5 bruker litt forskjellige utgangsrør, men er ellers like kraftige effektmessig, begge bruker 10" Celestion høyttalere, begge har 3-bånds EQ.

Det Marshall ikke har, som jeg mener er Blackstars styrke, er ISF (Infinite Shape Feature), som gir muligheten til å endre karakteristikken fra "USA" til "UK"-karakteristikk.

HT-5 har også en effect loop og kommer med pedal for å skifte mellom clean og overdrive, mens Class 5 har kun en kanal.

Ingen av dem har innebygget romklang, noe som det kan være verdt å merke seg.

Om jeg var deg så ville jeg ihvertfall sjekket ut hva Blackstar HT-5 tilbyr dersom du planlegger å kjøpe en ca 5 watt røramp til under 5000 kr.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Class5 og er brukbart fornøyd, men til vår type bandøving m/ 2 gitarer og noenlunde hardtslående trommer er den sjanseløs, selv gjennom et 4x12. Det samme gjelder en Epiphone Valve jr head jeg har. Er klar over at høyttaleres følsomhet kan utgjøre en viss forskjell, men det blir for lite.

Jeg er fornøyd med tonen i Class5'en, ganske crisp clean med gradvis økende plexi-type crunch fra vol. 3 og oppover, men uten bånntrøkket man får fra en plexi eller superlead. Helt ok hjemmeøving/studio-amp. Hodetlf-utgangen funker også som dempeledd hvis man stikker høyttalerkabelen litt over halvveis inn. Noe soveroms-lydnivå med vreng får du imidlertid ikke av dette, da må du ha et ordentlig dempeledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hej, jag har inte testat Class 5 men jag skulle bli väldigt förvånad om den klarar att överrösta ett trumset i replokalen. Jag testade en Blackheart 5 wattare kopplat till en 4x12:A för en god stund sedan och den hade inte en chans att höras när trummisen trummade på (så som trummisar ofta gör). Orange Tiny Terror på 15 watt börjar närma sig, men för att det ska fungera ordentligt så måste jag upp till min Orange Dual Terror, 30 watt. Ja, watt och volym är inte samma sak men ofta en pekpinne. Det beror väl i och för sig också på ur hårt trummisen slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.