Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kassegitaren vrenger


Schaldis

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en St.Cruz OM-Model. kjøpt ny i 2009. Har fått en Highlander-mikrofon montert inn.

Etter at jeg byttet batteri sist, så begynte den å vrenge nå forferdelig. det er ingen volum/gain-justering på gitaren.

Lurer på om noen andre har vert borti noe lignende?

Det virker som signalet fra gitare er for kraftig.

Jeg har prøvd med og uten DI-boks men det var liten effekt.

Det var heller ingen forskjell med eller uten ground-lift.

Noen som har noen gode stalltips, før jeg må evt. sende den til gitardoktoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøke med et annet batteri, kanskje?

Faktisk et godt forslag, og om du har mulighet, så forsøk å få målt batterispenningen og sjekk at den er høy nok. Jeg har en MP3-spiller som blir mer skurrete etterhvert som batteriet blir dårlig (får lavere spenning), og dersom du har satt inn et batteri med for lav spenning kan det faktisk være det som skjer. Skurr på grunn av signalklipping er omtrent det samme som overdrive, og det betyr at man får fordelt signalet som støy over mange lysere frekvenser.

"Nye" batterier kan godt ha fått for lav spenning dersom de er oppbevart feil eller har ligget for lenge.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et vanlig 9V batteri så det skulle være vanskelig å gjøre feil der.

Men batteriet sitter inni kassen så kansje jeg kom borti noen ledninger.

Det var bare såvidt jeg fikk lirket hånden inn for å feste batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er av typen som bare klemmes inn i et kammer, så er det to fjærbelastede poler der, og disse vil muligens ikke hindre at du snur batteriet feil vei. Dersom du fester batteriets poler til klips på en ledning, så er det vanskeligere å ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er av typen som bare klemmes inn i et kammer, så er det to fjærbelastede poler der, og disse vil muligens ikke hindre at du snur batteriet feil vei. Dersom du fester batteriets poler til klips på en ledning, så er det vanskeligere å ta feil.

Det er en ledning med klips på ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.