Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tanker om Yamaha HS 80 ?


Anbefalte innlegg

Koser meg mye i hjemmestudioet, og har stengt meg å bytte ut Hi-Fi gulv stereoanlegget med Aktive monitorer til musikkproduksjon. (Så kan anlegget forbli stereoanlegg.. Gulvhøytalere er litt vanskelig å plassere på skrivebordet!)

Jeg har ikke det beste av det beste innen studio utstyr, og tenker å fortsette slik. Finner det bortkastet å bruke masse penger på noe man bare leker seg litt med en gang i blant, og ikke driver med på en profesjonell level / Tjener penger på det.

Har sett litt på Yamaha sine SH80 monitorer, og de hadde en fin prislapp, og etter hva jeg kan lese av reviews, så er de slettest ikke så verst heller. Lager/mikser mest rock - Funk og NOE metall... Det jeg ser er at det finnes veldig mange monitorer skreddersydd for slik "Datamusikk" (merker jeg begynner å bli gammel, heh)

Noe slik vill jeg da helst unngå.

Yamaha er for meg et safe bet innenfor det meste. Har aldri vert borti noe av utstyret deres som har vert helt på trynet, men har null erfaring med monitorene deres. Kunne de fungert for meg? er det noen bedre alternativer i samme prisklasse?

Budsjettet er på 5000. Helst ikke en krone mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme båt. Gutta mine og jeg koser oss masse i hjemmestudioet (kalt furterommet av kona). Jeg har aldri hatt eller tatt meg råd til gode monitorer. Har brukt mye rart som lytting. Må vel også innrømme at jeg er impulsiv bare jeg får tenkt meg om. Men for noen uker tilbake la jeg det til side og spanderte på meg noen Adam A5X monitorer. Kjøpte de "brukt" av en på forumet (ca. 3 uker gamle). Jeg fikk nesten en religiøs opplevelse. Dette var bare en åpenbaring. Trodde ikke det var mulig og få slik godlyd og trøkk fra "små" høytalere. Når dette er sagt, og som tidligere nevnt, så har jeg ingen sammenligningsgrunnlag. Jeg blei bare så imponert og fornøyd at jeg ønsket å dele det med deg. Ta en lytt på dem, de har en lillebror som heter Adam A3X som er innenfor ditt budsjett.

Link: http://www.procom.no/studiomonitorer/aktive-monitorer/adam-a3x.html

PS! De er ikke akurat stygge å se på heller. Er kanontøffe ved siden av iMacen.

Edit: Tenkte på det i ettertid. Du ba om tanker rundt Yamaha monitorer. Dette var ikke det. Sorry :blush:

Endret av Elma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.