Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

AUX-kabel inn i forsterker


Erling

Anbefalte innlegg

Heisann, i mangel av gode høytalere som står i nærheten av gitarutstyret mitt så tenker jeg skal bruke Roland Cube 30 forsterkern min som en slags høytaler hvis jeg vil spille med et backingtrack eller lignende. Så da kommer spørsmålet, forsterkeren har en "AUX-IN" som passer til en vanlig gitar jackkabel, hvor får jeg tak i, og hva heter en kabel som har jack i den ene enden og vanlig aux til ipod eller pc i andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det eneste du trenger er en 3,5mm hann til 3,5 hann, og en overgang/adapter fra 3,5mm hunn til 6,3mm hann. Det får du tak i nesten overalt hvor det selges elektronikk. Forøvrig går det an å bruke CUBE'n som både forsterker og høttaler samtidig, men det ødelegger lyden litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det eneste du trenger er en 3,5mm hann til 3,5 hann, og en overgang/adapter fra 3,5mm hunn til 6,3mm hann. Det får du tak i nesten overalt hvor det selges elektronikk. Forøvrig går det an å bruke CUBE'n som både forsterker og høttaler samtidig, men det ødelegger lyden litt.

Regner med han har skjønt det nå..

holder med én post.. biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.