Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige sluttrinn


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt å se på å oppdatere forsterkerparken til en rack-løsning av rent praktiske årsaker, og i den forbindelse så lurer jeg på hva som finnes av billige rackmonterbare sluttrinn. Fortrinnsvis rør, men gjerne også gode transistor-sluttrinn. Har sett litt på Rocktron, Marshall, Mesa, Carvin, ADA og det finnes mye gøy, men mye av det er også dyrt og det som ikke er det, er transistor.

Hvor mye har det forresten å si med å rør i sluttrinnet dersom man har rør i preamp?

På forhånd, takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rør har alt å si for det låter helt annerleders. Ikke dermed sagt at det er noe du bryr deg om. Jeg spilte mange år med rocktron sluttrinn. Funka helt fint helt til jeg prøvde en VHT, hmmmm another world.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men prisene på VHT er jo tross alt av en helt annen verden også.

Men, jeg kan jo ev. starte med et billig transistor sluttrinn og bytte det når pengene strekker til. Er jo noe mer vedlikehold på rør også, og pr. dags dato spiller jeg ikke fast i noe band så kanskje det er like greit med transistor inn til videre!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff, men du spør om det er forskjell og det er det. Stor forskjell. Mesa stuttrinn går jo innimellom for greie priser. VHT er det jo ikke så mye av i norge, men det ligger en på amerikansk en på musikkweb ganske billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør ikke om det er forskjell, jeg spør hvor mye det har å si med rør i sluttrinn når man har rør i preamp. ;) Men, ja jeg tar poenget. :)

Same difference? Det har akkurat like mye å si uansett hva du har i preampen med mindre du snakker om å kjøre axfx i PA kasser eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riveraboy på forumet har en Peavey 60/60 som han kjøpte av meg for en del år siden. Sjekk om han vil selge det. ;)

Er et nydelig sluttrinn, men kommer du over et Marshall 9xxx/EL34 så gå for dét. Litt ekstra justeringsmuligheter fordi de har resonanskontroller og A/B-voicing.

Peaveyen har kun volumkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.