Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pokker, finner ikke MIN drømmegitar


Neros

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på jakt etter en 6 strenger i et års tid, men er ikke mann om å finne en gitar som dekker mine behov (ønsker) om en gitar.

Jeg har muligens noen sære krav, men sære gitarister finnes det i bøtter og spann, så rart jeg skal slite så fælt med å finne det jeg ønsker.

Her er mine ønsker:

-Superstrat form

-Møbelfinish i kroppen, helst dyp rød, grønn, blå eller "tiger eye"

-neck trough multi-piece neck

-naturell/satin finish på neck

-curved kropp, altså ingen flat fjøl alà Ibanez RG

-Ibenholt gripbrett

-24 bånd

-ikke reversert headstock

-Jumbo frets

-scallopert fra rundt 17. bånd og opp

-H-S-H eve H-S PU konfig

-string through/ fast stol

-Abalony binding kropp, hals, head (jåle-gitar, jeg vet)

Finnes denne gitaren..? Noe av det nærmeste jeg finner i dag over disk er en ESP Edwards Min lenke Men da er det feil på headstock, floyd og flat fjøl, ellers det er nesten perfekt.. begynner å lure på om jeg må ta en prat med Trond, og se hva Mayones kan tilby av min ønsker, men frykter for at dette ryker laaaangt over 20K.. Skal jeg først gå custom, så skal alle ønsker oppfylles :)

Om noen vet om en gitar som fyller de fleste kriterier over, så setter jeg pris på et tips.. Vet at scallop kraftig begrenser utvalget, så jeg får revurdere dette.

Hmm, ikke enkelt å prøve å være individualist :rolleyes:

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må gå custom jeg... Trond gir deg sikkert en fin pris på en Mayones

Mayones er farlig fristende.. Liker godt det jeg har sett så langt, men tror de alle er med bolt-on neck (?) får høre med Trond tror jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka Carvin? Tror de kan ordne det meste av det du ramser opp, for en relativt ålreit pris.

Carvin har jeg oversett, kikket hastig innom og det var endel pent der.. Skal sjekke nærmere.. Bra tips.

Edit:

Satan, dette ble post nr. 800... :D

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayo Regius..Hvordan kan jeg har vært så blind :rolleyes: Hmm, denne ser ut til å treffe på svært mange punkter av listen min.. Noen få customvalg, så er vi der...

Trond får nok en PM i dag :-)

Men kom gjerne med andre tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strand guitars Har en david gilmour strat. Du kan jo be om å få den med egne specs.

Ser ut som godt håndtverk.. Men standard Stratform blir for traust for min smak..

Synd, for det hadde vært gøy med en Norskbygd gitar, men er redd at prisen på noe snekret sammen her hjemme på berget vil blåse alle budsjetter til himmels..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld avsporingen, men kan jeg spørre om hvorfor du vil ha gjennomgående hals?

Det er ikke frekt ment heller, spørsmålet er stilt av oppriktig nysgjerrighet... Jeg har aldri prøvd en neck through, serru.

--Gunnar

Har hatt bolt-on, set neck og neck trough.. Og jeg har ikke hatt noen sustain problem på noen av dem. Noen hevder at tone/sustain er bedre på neck-trough, men for min del er det rett og slett at det ser jækla nice ut.. Jeg har ikke gullører og spiller metall på multieffekt via PA, så det visuelle er primært avgjørende for meg, og dersom det gir bedre sustain så er det en trivelig bonus :-)

post-4617-0-55295300-1299146730_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valley Arts?

Uten tvil mye lekkert, men headstocken er turn off..

Mayones Regius med custom option virker nå MEGET fristende.. Trond sjekker nå opp for meg om de kan møte mine ønsker (innenfor et for meg fornuftig budsjett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.