Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av fender cs fra usa, omkostninger?


johs

Anbefalte innlegg

hei

skal kjøpe en cs strat fra wildwood og lurer på hva den vil koste med toll moms osv videre hvis den koster 1850 dollar?

Som huskeregel til framover så ganger du kjøpsprisen med 1.25 (25% moms), og legger på eventuelle frakt (100-300 dollar) og fortollingsavgift (150-300 kr som posten skal ha). Betaler du med paypal så kommer det også paypal avgift på 3% av summen du sender.

(1850$ + 150$ i frakt)*1,25 = 2500$

Noe som stemmer overens med det Gunnar skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt utallige gitarer fra USA, og har aldri opplevd at noe har brukket.

Så lenge gitaren ikke kan bevege seg fritt i kassen(i alle fall ikke slik at hodet på gitaren dunker mot noen av veggene) og kassen er noenlunde beskyttet mot ytre krefter (f.eks med en solid eske) så går det som oftest greit.

Hovedpoenget er at gitaren ikke beveger seg fritt i kassa(har jo selvfølgelig 1/1000 situasjonen hvor pakken blir behandlet for røft av arbeiderne, men har som sagt aldri opplevd dette selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere hørt om eksempler hvor for eksempel halsen har brukket eller blitt ødelagt?

har ikke opplevd dette selv og har kjøpt gitarer fra usa og japan. wildwood er svært profesjonelle og selger haugevis med gitarer som sendes rundt i verden. de pakker godt og riktig.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selger, ikke kjøper, som betaler avgiften til PayPal. Ellers stemmer det som står ovenfor. :)

Hmmm... Det hørtes merkelig ut. Jeg importerte en gitar fra Japan nettopp, og der mener jeg at jeg betalte PayPal avgift. Beløpet som ble tyrukket fra meg var rundt kr. 400,- høyere enn jeg hadde beregnet på forhånd, så en avgift var det der. Synes også det virker rart om selger skal betale en avgift hvis kunden ønsker å benytte PayPal? Er du helt sikker på dette?

Til trådstarter, husk at du må betale 25% mva på frakt også!!!

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.