Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mørkt i Jet City


Anbefalte innlegg

Heisan, folkens. Lurer på en liten ting her: Jeg har en Jet City JCA 20h. Er det noen her som vet hvordan man bytter den lille lyspæra, LED'en eller hva den nå heter, altså den som lyser når ampen er på. Den begynte å blinke litt her tidligere i dag, for så å slukke helt.. Jeg lurer da på om jeg bare kan SKRU den ut fra utsiden, eller om jeg må INNI ampen for å få byttet den? (Tenkte jeg skulle gjøre det SJØL, ei helsikes LYSPÆRE kan vel selv en kløne som meg klare å skifte)

...Kjøpte denne ampen i forrige uke, og har allerede vært nødt til å skifte ut ALLE rørene i den, og nå dette... "Soldano Designed"-My-Ass! Grrrr, Kina-jalla :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det hände mig en gång och då hade jag inte tryckt i sladden där bak (på förstärkaren) ordentligt. Det är inte så enkelt? Antagligen inte, men kaaanske? Nej förresten, du har lyd i ampen eller?

Vad hände eftersom du måste byta ut alla rör?

Joda, det er lyd i den. Hvorfor det ble byttet rør? Jeg kjøpte, som sagt, ampen i forrige uke. Hadde vel spilt på den en time eller to, da lyden plutselig ble merkbart dårligere. Ringte da og klaget til sjappa jeg kjøpte den hos, som foreslo å kontakte Benum slik at jeg kunne reise dit for å bytte den i en ny. Det sa jeg ja til. Hos Benum sjekket de ampen, og fant ut at et preamprør var gåent. Teknikeren hos Benum mente at de kinesiske fabrikk-rørene var bare ræva, så han byttet de likesågodt ut med splitter nye JJ-Electronic rør(!) Det var jo ikke verst, eller hva? Glimrende service hos Benum. Ampen låter kuler og krutt nå, den. Det med at det ikke er lys i den, har jo ikke noe å si for LYDEN, men irriterende er det likevel..

Derfor hadde det vært greit å vite hvordan man skifter denne lyspæra, om det er bare å skru den ut fra forsiden på ampen, eller om man må gå inn bak og fikle INNI den. Må innrømme at jeg er rimelig tilbakestående når det gjelder elektronikk, så jeg vil helst ikke INNI ampen å rote for mye..

Men ei lyspære skulle jeg vel alltids kunne klare å skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo garanti på den, så hvorfor ikke bruke den? Det er ikke mulig å se fra bildene jeg har funnet på denne hva slags pære det sitter i den, så siden jeg eier en selv, kan jeg ikke bidra med annet enn garantitipset.

Joda, det er jo garanti på den. Får ta å kontakte butikken og høre hva de sier. Kanskje de kan få sendt meg en ny pære, eller noe. Trur ikke jeg gidder å levere ampen til service for en sånn liten filleting. Ei lyspære skal jeg vel alltids klare å bytte sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.