Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan type AMP skal jeg velge?


OMOEN

Anbefalte innlegg

Om du liker rack, kan du jo kjøpe en Mesa triaxis. Jeg kjøpte min for rundt 7-8000 brukt. Sluttrinn skulle ikke være noe problem å skaffe ganske rimelig.

Er litt fersk i amp verden jeg!:)

Men hva er en rack? og sluttrinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ser det går i Mesa her, men skulle jeg valgt mellom 6505/5150 og JCM2000 om du omtrent ikke trenger clean hadde jeg tatt 6505/5150. Har JCM2000 nå og hadde 6505 før og jeg byttet pga clean kanalen, men jeg har ikke fått godlyden ut av vrengkanalen på JCM`en enda uten en vreng/boost pedal. Dette er nødvendigvis ikke fordi JCM`en har en dårlig vreng kanal. Det har nok mer med min kresenhet og smak B)

Skjønner. Men JCM2000 har en helt klart bedre clean kanal? Hva med JCM 800 eller 900. Bedre vreng enn 2000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både 5150 og Dsl 100.

DSL har helt klart en bedre clean kanal. Låter ikke så flat, ullen og kjedelig som 5150.

Vrengen er to helt forskjellige typer. 5150 låter bedre til Nu-metal, metalcore og annen ny amerikansk metal. Men ikke sjangs i havet om den klarer heavy metal, hard rock og rock like godt som en dsl med en skvett overdrive i front.

En annen viktig faktor, kanskje den viktigste etter min mening : Volum! Mange(noen) kjøper marshall og blir skuffet fordi den kan låte spiss og tynn. Om du flesker volum forbi 5-6, så kommer man fort inn i en annen verden.

Blir som å vekke en bjørn med akkutt rabies, alt blir større, tykkere og varmere.(og skumlere..)

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere MESA folk:)

Ser MESA BOOGIE Triple Rectifier ligger noe under Dual i pris, og Triple er vel 150w mot Dual 100w. Er det andre forskjeller enn bare watt styrken?

Folk har prisa de Dualampene i overkant høyt. Du skal med litt innsats få en dual (trekanals) til ca. 10 000. Hvis ikke kjøper du den som er på denne siden: http://dritfetegitarer.com/

Han som selger er en seriøs type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt offtopic, men forstår ikke hvordan Bugera får fortsette å gjøre dette. Greit nok at de fleste ampprodusenter kopierer litt fra tidligere produserte amper, men det å kalle opp ampen og bytte på noen tall/bokstaver så det ikke skal være ordrett må da være rent plagiat?

Trirec

6262

1960

osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.