Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan type AMP skal jeg velge?


OMOEN

Anbefalte innlegg

Ja spiller i sammen band.

Hva er problemet med mangel på mellomtone i bandsammenheng?? Kommer ikke lyden ordentlig gjennom?

Bingo. Gitaren er et mellomtoneinstrument, så mellomtone er en viktig faktor. Har man lite mellomtone må man kompensere med volum, men dette hjelper ikke. Det blir som Jørn Fodnestøl sier på sin nettside «en liten lyd som tar stor plass».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bingo. Gitaren er et mellomtoneinstrument, så mellomtone er en viktig faktor. Har man lite mellomtone må man kompensere med volum, men dette hjelper ikke. Det blir som Jørn Fodnestøl sier på sin nettside «en liten lyd som tar stor plass».

Hehe.... fiffi beskrivelse!!

Andre forslag til amp i 10.000kr klassen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, lyden drukner på ett vis, du spiller HØYT, men lyden kommer bort, på ett vis.

Blackmore er basert på en ENGL Savage, og har mye mer mellomtone enn Powerball og Fireball.

Blackmore er rett og slett der du kan få mest for pengene, når man snakker om ENGL iallefall.

JCM 800 er orginalen, og er basert på en Plexi, gjort kjent av veldig mange kjente artister oppigjennom.

JCM 900 er en litt spissere verrsion av JCM800, ikke like kjent som gamlefar 800.

JCM 2000 er den nyeste utgaven i JCM serien, og er mer moderne voicet. Mindre sag f.eks.

Du holder en knapp på 5150 framfor JCM??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vreng bruker peavey 6505+ og til clean bruker jeg en Marshall JCM2000 TSL100.

Jeg syns begge er veldig gode forsterkere, peavey har som kjendt en ganske håpløs cleankanal.

Marshallen kommer ofte i skyggen av andre marshall modeller, personlig mener jeg denne er undervurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslag om ENGL Blackmore. Med et 2x12 eller 4x12 V30-kabinett er det en killer kombinasjon som låter grisefett, kjører det selv atm :) Du burde vel få tak i en Blackmore og et Orange 2x12 for rundt 15k på bruktmarkedet, kanskje også litt under hvis du er heldig. Dette funker veldig bra i bandsammenheng, det holder lenge med et solid 2x12-cab som Orange. Bra trøkk i det. Du kan vel kjøpe et 4x12 hvis du har lyst på enda litt mer trøkk og bånn, men det er vanskeligere å frakte rundt. Jeg vet ikke om du har bil med nok plass eller hvor mye konserter du spiller etc, men du får vurdere det selv etter egne behov og muligheter I guess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og sier det igjen... JCM og 5150 er to helt forskjellig voicede amper. Det er 100% smak og behag.

Noen tips på andre merker?

Ser f.eks Randall RM100 har Kirk Hammet signature. De ligger veldig lavt i pris da!! Billig merke?

Har noen kompiser som dør for Diezel!! Er det så bra som enkelte skal ha det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips på andre merker?

Ser f.eks Randall RM100 har Kirk Hammet signature. De ligger veldig lavt i pris da!! Billig merke?

Har noen kompiser som dør for Diezel!! Er det så bra som enkelte skal ha det til?

MESA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en Mesa Triple Rectifier med Marshall 4x12 kabinett på Finn nå..

Man kjøper kanskje ikke en triple rec for å spille clean, men nogenlunde clean skal det gå an å få ut av den ene kanalen..

Ellers ligger det en Roadster topp også der, hadde jo vært perfekt, bortsett fra prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.