Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier Vintage Modified Jaguar and Jazzmaster


StianJ

Anbefalte innlegg

Ikke prøvd akkurat de gitarene, men prøvd flere vintage modified-squiere og har en fretless vintage modified bass sjøl. Veldig imponert over kvaliteten på den serien, låter fint, bra bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazzmasteren så jævlig bra ut! Litt rar bridge, men den kan sikkert byttes ut.

Brua de bruker på denne, er samme som blir brukt på noen av Danelectro sine gitarer. Det er masse mas om at de ikke holder tuninga så godt, men tror det er relativt. Hvis du har en fender custom shop som "Hovedgitar" og prøver en danelectro til rundt 3-4000 kroner, så synes du sikkert at den holder tuninga veldig dårlig i forhold.

Synes selv brua ser ganske kul ut. Hater når fender putter den standard tremoloen sin på alle mulige modeller.

*Host* sånn som denne *Host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Squier Jazzmaster, og elsker den. Den er digg å spille på. Broen er ikke ille, den føler bra mot hånden og holder strengene på plass. Pickupene er gode med vreng, men det blir for mye diskant på clean syns jeg.

Den har Alpha concentric (aner ikke hva det heter på norsk) potmetere, 500K audio og .022uf caps. Tror muligens at det hadde blitt bedre (rundere lyd) lyd med 250K og 0.47uf caps i stedenfor :mellow:

En ting: Fender JM plekterbrett passer IKKE til denne. Brettet på Squier'en er større (se bilde nedenfor)

Jeg kommer til å modde denne etterhvert:

- Jazzmaster tremolo, jeg savner det.

- Andre pickups (er ikke sikker på hva slags ennå, men til noe rundere/mørkere)

- 1meg potmetere, men jeg har ikke funnet ut hvor jeg kan få tak i en 1meg linear og en 1meg audio. Noen som vet??

- Svart plekerbrett, skal bestille materiale om noen uker :D

Noen bilder:

img0950u.jpg

img0925z.jpg

img0920qat.jpg

Som dere ser så er det plass til modifisering :D

img0956fm.jpg

Jeg printet ut PDF-malen til en standard JM, og klipte den ut og la den over min tegnen tegning av Squier'ens plekterbrett. Her ser dere forskjellene:

img20110306181456.jpg

img0935nh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jazzmastern ser tøff ut, Jaguaren er jeg ikke så stor fan av. Den ser stusselig ut uten tremolo og det blir litt feil med humbuckere.

Ang. modding så er det artig, men da hadde jeg heller spart opp til en brukt japaner eller classic player. Plusser man på prisen for ekstra deler pluss utfresing av f.eks tremologropa så ender man fort opp i overkant av en brukt MIJ Jazzmaster. I tillegg tipper jeg all elektronikk på de japanske fenderne er et par hakk over Squier-gitarene... Vintage Modified-gitarene ligger vel på ca 3k her til lands? Sleng på 1500,- til og litt tålmodighet, så kan en klare å få tak i en MIJ Jazzmaster, litt avhengig av alder og kosmetisk tilstand.

Det sagt, så kunne jeg godt tenkt meg en Vintage Modified Jazzmaster. Jeg syns den virker som en kul plug-and-play-gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser kul ut!

Hvordan holder den på stemminga?

Den ER kul :P

Har hatt gitaren i nesten to uker nå, stemte den da jeg fikk den og den høres fortsatt bra ut. Eneste er at jeg satt på 10-46 strenger, noe jeg syns var litt tynt. Blir 11-50 nesten gang :D

Jeg kjøpte den nettopp fordi jeg trenger et lite gitarprosjekt (og pga halsen!! ^_^ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.