Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har "laga" Down In a Hole (Alice in Chains)...


Gjest

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at jeg har hørt utrolig lite på Alie in Chains før denne hendelsen. Utrolig fordi det visste seg å være et band som kort og godt på samme måte som Faith No More, Melvins, Pearl Jam, Dinosaur Jr osv... (GRØNSJ!!) traff meg midt i magen! Jeg har klort til meg seks album i løpet av to dager og tror ikke jeg vil angre på det!

Men uansett... For ikke så veldig lenge siden satt jeg og klimpra på kassegitaren og kom opp med ei lita greie som med litt fingring hørtes ganske brukbart ut. "Hmh!" tenkte jeg til meg selv "Dette kan vel brukes til noe!?".. Etter litt surring fikk jeg tatt det opp og lagt et leadspor over..

Så en dag satt jeg og spilte dette nede på Imerslund og tenkte at jaggujaggu! Den var ganske fin denne lille greia mi egentlig! Så kommer det en fyr bort til meg og smiler og nikker "Alice in Chains... Hø... Kult!"

-Hvahva? Hva mener du Alice In Chains? Jeg kan ikke noe av de?

-Øh.. Er ikke det Down In a Hole du sitter og spiller på da?

-Nei!? Jeg har laga dette selv!!

-De høres i allefall ut som Down In a Hole da!

En fyr til slutter seg til vår lille diskusjon og etter å ha spilt gjennom den en gang til får jeg høre at bortsett fra anna bro og refreng så var det faktisk Down In a Hole!!

Smågretten tramper jeg av gårde og lasta ned denne låta da... "Down In a Hole"! Setter de på og hører Am, C, G og D... På dette tidspunktet blir jeg ganske forbanna! Jeg hadde tilogmed samme "sound" på leadsporet!

Nå sitter jeg og hører på Unplugged versjonen og er litt gretten over tanken på at jeg NESTEN lagde den låta... Men jaja... Jeg har begynt å rådigge Alice så mye at jeg litt etter litt bare føler at jeg har funnet et band som kommer til å vare lenge med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok hørt den låta i en eller annen sammenheng før og så når det traff så hørtes det bra ut av den grunn. Underbevisstheten og alt det dærre. Er iallefall det jeg vil tro er den mest sansynlige grunnen.. men hey(!) kanskje du bare var (u)heldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Am, C ,G ,D?

Haha.. Kan høres ut som enhver plain bålsang med de akkordene.

Men at jeg faktisk valgte å plukke nesten klin likt var veldig besynderlig. Når jeg først hørte låta så kan jeg ikke si at jeg kjente den igjen akkurat.. :P Men det kan vel være mange mulige årsaker til et sånt sammentreff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det førte i hvertfall med seg noe godt, nemlig at du oppdaget Alice in Chains. Det er/var etter min mening det klart beste bandet fra vestkysten av USA. Jerry Cantrell er en undervurdert gitarist og Layne Staley (R.I.P.) har etter min mening verdens beste vokal. (egentlig var han trommis).

Nutshell er en av mine topp 5 sanger totalt, av alle sangene som finnes.

Og Dirt må være en av verdens beste album, rett etter RHCP's Blood Sugar Sex Magic <-- Som er VERDENS beste album. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med påstander om at "den og den" ER verdens beste album blir bare tåpelig... Det har vi diskutert mange ganger på this godforsaken forum. Jeg kan dog innrømme at jeg har nesten grått ved å ha hørt på Nutshell...

No one to cry too

No place to come home

Whale and wasp er også veldig fin. Jeg synes ikke at Jerry Cantrell er en undervurdert gitarist, men en undervurdert låtskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med påstander om at "den og den" ER verdens beste album blir bare tåpelig... Det har vi diskutert mange ganger på this godforsaken forum.

Han sa jo "Etter min mening..." Ikke hiss dere opp over ingenting :P Om han mener det så all respekt! Er egentlig verre med folk som ikke tolerer slike subjektive meninger eller utspill.. Å derimot utveksle tanker om HVORFOR er VELDIG interresant og kan i mange tilfeller bringe nytt lys over gamle temaer man trodde man kjente og hadde gjort seg opp en mening om! :)

La folk ha sine bombastiske og irrasjonelle meninger! Alt er mer interressant når alle ikke skal være så praktiske og diplomatiske/kreve at andre skal være praktiske og diplomatiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gir seg så hen til musikken sin at de pakker sammen cerebellumen og tørner i gulvet så tar jeg det som enda et bevis på at de faktisk mener det de driver på med! :) Full respekt enda!

Forbeholder meg retten til å anklage band som lager dårlig musikk som slår knockout på seg selv for å være jenteband! ;)

hinthint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.