Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cynic - Focus


Faktor

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg denne Cd'en i dag. CD'en er fra 1993 og produksjonen kunne med fordel vært bedre. Har hørt et eller to spor, men wow for en opplevelse det var å få sporene i en sammenheng.

For dere som ikke kjenner til Cynic, er det en progressiv/eksperimentiell blanding mellom jazz og metal med dødsvokal. Var vel Cynic + Atheist og Death som, om ikke blandet de to sjangrene, lot påvirkning/inspirasjon flyte relativt fritt over de tilsynelatende uavhengige sjangerene.

Kommer nok til å ta en stund og fordøye platen, men det er gromt :)

Noen andre som har hørt om/av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death er så jævlig inni helvetes dritrått! Har bare ei plate med de, men dersom jeg skulle anbefale noe skikkelig deathmetal, blackmetal WHATEVER (Til dere som er så anale på sjangre...) så ville det vært de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Death er så jævlig inni helvetes dritrått! Har bare ei plate med de' date=' men dersom jeg skulle anbefale noe skikkelig deathmetal, blackmetal WHATEVER (Til dere som er så anale på sjangre...) så ville det vært de..[/quote']

JEPPJEPP!

Har blitt skikkelig fan selv i det siste. Death har en av de fineste instrumentalene jeg vet om - Voice of the Soul, fra det siste albumet.

intressant alt jeg vet om cynic er at Tony Choy er bassist der veldig god bassist

:D er digg, bassen er ganske prominent i lydbildet. Fete saker rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besetningen på denne platen er:

Jason Gobel på gitar og gitar synth

Paul Masvidal på vocals gitar og gitar synth

Sean Reinert på akustisk/electronic drums og keyboards

og

Shawn Malone på bass og chapman stick (!)

Trommingen på låtene er veldig artig, går veldig fort fra ganske kaotisk til rytmisk og diggbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Cynic er meget bra. Er vel kommet en remaster av Focus for ikke så lenge siden, om jeg husker rett.

Og Death er fantastisk bra, spesielt Sound of Perseverance albumet. Fans av Schuldiner's gitarspilling (og Death's mer progressive materiale) vil sikkert like Control Denied også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.