Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bridge-humbucker til Gibson Explorer, forslag?


Konnis

Anbefalte innlegg

Fra undertittel for mobilbrukere: Tight, medium/høy output, passiv, definert/artikulert

Tror jeg skal bytte ut 500T'en i Exploreren med noe annet. Den har ekstrem output og jeg lurer på om jeg mener den er litt grumsete som følge av dette.

Forslag? Har ikke tenkt å bruke drøye summer på dette, så BK er egentlig ute av bildet allerede. Skal ikke ha en "dårligere"/billigere pickup enn 500T, så 5-600 fra eBay er jo et godt utgangspunkt.

Jeg spiller nedstemt metal, D og drop C.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plis alfi :P Anbefale ting kun pga. det står i LP'en din.. Really? det finnes ikkeno bedre?

Han sier også at han spiller nedstemt...

DiMarzio D-Sonic

DiMarzio Super Distortion

Om du vil strekke deg litt lenger, har du alltids DiMarzio CrunchLab.

(nei alfi, ikke kun fordi jeg har den selv, men fordi den er veldig mye brukt blant folk som droptuner... Dream Theater, Periphery, Katatonia f.eks)

http://www.thomann.de/se/dimarzio_crunch_lab_dp228_bk.htm

(har ikke sett mye på det Seymour Duncan har å tilby)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D Sonic er vel den gamle Crunch Lab, men da er vel D-Activator den gamle Liquifire?...

Nei, Liquifire er basert på Air Norton og de andre custommikken til Petrucci ;) D-Activator har en helt annen voicing, litt brightere og mer egnet til metal. Har ikke erfaring med D-Activator serien, men sjekk ut f.eks Chris Broderick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg pickupen din, legg til penger og kjøp en god pickup ala BK.

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger mindre output i bridge, jeg.. 500T er jo såppass tight og definert, ihvertfall på de gitarene jeg har prøvd på.

EMG er ikke feil om du vil at hver eneste note skal bli hørt..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.