Gå til innhold
ivar Bjurbeck

Gibson Bass

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Gibsonbasser her?

Har ikke prøvd noen andre enn thunderbirden så lurer på hvilken som er best. SG, Les Paul, Grabber, eller Thunderbird? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er slitsomt med neckdivingen på thunderbirden, og ellers synes jeg ærlig talt at Gibson sine basser lider av gjørmete lyd og dårlig byggekvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thunderbirden er en grei brukbar bass, Jeg har aldri hatt ett problem med neckdive på noen av bassene mine selv (aldri eid en TB dog), men det kan ha noe med at jeg låser håndbaken til kroppen når jeg spiller. Jeg er ikke så veldig hypp på utseendet til de andre modelene til Gibson.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje selv prøvd SGen, men kjenner en som spille på eb (usikker hvilken), men han er vist godt fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd en slik ein Ibanez short-scale lawsuit bass og det var ganske nice å spille på short scale :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt både tbird og har nå en sg bass. syns sg bassen er morsom i.o.m den er så lett og kort hals. masser av bunn i den. men må ærlig innrømme etter jeg fikk testet en musicman stingray, har jeg blitt solgt til denne.. har desverre ikke rørt gibson bassen etterpå.. :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grats, er det ikke muddy forresten? :)

Endret av Mr.Ray

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjenner ikke til begrepet "muddy" desverre :blush:

Har ikke fått testet den på det ultimate enda, brua står skakt og festene er ødelagte, så e-strengen er veldig tamm.

Dekselet rund neck pickupen er ødelagt så får ikke brukt den.

Noen som vet hvor jeg kan finne nye deler? altså bru og pickupdeksel, muligens ny pickup.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Muddy" beskriver en litt gjørmete lyd, altså at notene man spiller mangler definisjon. Typisk alt for mye bass og lave midtfrekvenser, med lite høye mids og diskant.

Ebay hjelper deg mer enn gjerne med nye deler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er slitsomt med neckdivingen på thunderbirden, og ellers synes jeg ærlig talt at Gibson sine basser lider av gjørmete lyd og dårlig byggekvalitet.

Fra og med et eller annet år etter 2000 har de fikset dette. Han som spiller bass i begge bandene mine har en ganske ny Thunderbird, og den har ikke dette problemet i det hele tatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.