Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utdanning videre innenfor musikk og gitar.


Strattis

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt som begynner i 10. klasse etter sommeren.

Allerede nå så har jeg bestemt meg for å gå videre å utdanne meg videre innenfor musikk og gitar.

EDIT: Slettet alt fra det forrige "skriptet" og legger til:

- LEgg inn idear om musikkutdaningar innafor gitar :)

Endret av Strattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo være heldig å ende opp i et anerkjent band. Eventuelt ender du opp som sessionmusiker/studiomusiker. Du kan også ende opp som lærer. (Der har du jo flere nivåer igjen. Musikklærer i grunnskolen, lærer på MDD, lærer på FHS eller lærer på høyskole/universitet.) Musikkutdanninger generelt er det vel mange som fraråder, men om du virkelig vil så hadde jeg satset på det. Ikke regn med å tjene mye og ta det heller som en positiv overraskelse dersom du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er en gutt som begynner i 10. klasse etter sommeren.

Allerede nå så har jeg bestemt meg for å gå videre å utdanne meg videre innenfor musikk og gitar.

EDIT: Slettet alt fra det forrige "skriptet" og legger til:

- LEgg inn idear om musikkutdaningar innafor gitar :)

Er det utøvende musiker du har lyst til å bli? Isåfall har du jo NISS, men veldig vanskelig å komme inn tror jeg. En annen mulighet er Musikkproduksjon på Rena. http://renamusicandmedia.com/?page_id=17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Er redd for at Berklee ikke hjelper deg nevneverdig når en kommer tilbake til Norge etter å ha levd det glade liv i statene. Joda, det ser fint ut på CVen, men nå er de ikke så at CVen din alene skaffer deg innpass i musikkmiljøet. Her er det kontakter som får deg opp og frem. Ja vel, man blir sikkert en drivende god musiker av å gå på Berklee, men det er ikke alltid de beste musikerne som får jobbene her på bjerget. Joda, bruksmusikerne her til lands er 'drivende gode', men det finnes alltid mange som er mye bedre enn disse igjen som ikke kommer seg opp og frem da omgangskretsen deres ikke består av potensielle arbeidsgivere - ergo har de ikke klart å skaffe seg et navn.

Har man som visjon å etablere seg som yrkesmusiker i Norge tror jeg det er lurt å holde seg her hele tiden og heller ta seg en tur 'over there' etter man har klart å opparbeide seg et nettverk. Et musikernettverk blir man veldig ofte en del av gjennom nettopp utdanningsinstitusjonen man holder til ved. Nettverksbygging betyr alt.

Musikklinje - Folkehøyskole - Staffeldsgate/NISS/NMH/ett-eller-annet-musikkonservatorium. Det burde være en god vei å gå, så får man ev. spe på med et år utenlands etterpå.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et sommerkurs, 2 måneders kurs på Berklee =) Veldig bra opplegg, jeg vurderer sterkt å søke men steiketi, det er dyrt! men det er opplegg fra 9 til 18 i vekedagene og mye som skjer i helgene, tror man får lært en god del ja. Så er no det mange kurs gjennom scype via berklee. Jeg har ei venninde som har spillt piano i 20 år, å går jazz pianokurs via internet. Det er virkelig et bra opplegg, det følger med bøker, får oppfølging og får karakter på leksene som må lærest. Man kan også på sertifisert de kursene man går. Tror jeg reknet litt over 50000 kr med det sommerkurset, inkludert plass å sove.. men det svir på lommeboka, men jeg tror faktisk at det er verdt det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.