Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitet i gitarer, det lurer jeg meg på ...


Tommern

Anbefalte innlegg

Hehe...jeg har en Mockingbird. Den er ganske lettspilt og har ok hals, men den akustiske lyden i den er som om gitaren er laget av papp sammenliknet med de andre gitarene mine. Men den har fin finish og henger som veggpryd i trappa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 260
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe...jeg har en Mockingbird. Den er ganske lettspilt og har ok hals, men den akustiske lyden i den er som om gitaren er laget av papp sammenliknet med de andre gitarene mine. Men den har fin finish og henger som veggpryd i trappa :)

Min Japan- lagde Mockingbird var faktisk ganske velklingende, vet ikke hvordan dagens er. Jeg solgte den først og fremst fordi jeg synes det så dumt ut å spille jazz og blues på den - ren forfengelighet m.a.o. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med YBA. Når er riktignok jeg noen år yngre, og begynte ikke å spille før i starten av 90-tallet, men ja, kvaliteten på billiggitarer har steget betraktelig. Vanskelig å finne noen skikkelig søppelgitarer i en vanlig musikkforretning i dag. Før florerte de. Men har nok som Audun sier, mye med prisene i dag kontra da å gjøre. Gitar har blitt billig. Som nevnt tidligere i tråden her, så var det utenkelig for min del også i yngre år å kjøpe en Gibson Les Paul f.eks. De koster jo faktisk en god del mindre i dag enn de gjorde den gang. I dag får man jo en ny Std. til godt under 20 lapper om man kjøper på riktig tidspunkt. Før var jo dette en 25k gitar, og en drøm for min del under oppveksten. Aldri i verden om jeg hadde råd til å engang tenke tanken.

Sånn sett så er det jo fint at det i dag har blitt en del billigere, selv om jeg alikevel savner litt den følelsen av å drømme om å få tak i noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

I går var jeg på Lillestrøm og testa et par stratter. Først testa jeg en japansk Fernandez. God å spille på, men den hadde en forferdelig stor glippe i halslomma. Ok. Gitaren kosta jo "bare" 5 lapper.

Skuffelsen var rimelig stor da jeg så like stor glippe på både Fenders Malmsteen- og Hendrix-signatur. Dette er gitarer til over 20 laken.

Jeg er ihvertfall av den oppfatning at hals og kropp bør ha mest mulig kontaktflate for å få best lyd. På min tacocaster er det 100% tett mellom hals og kropp, men skjønner nå at dette kun er flaks.

(sorry drøy bump)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.