Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av pickups i Les Paul


siimen

Anbefalte innlegg

Du sier at hvis du uansett kommer til å bytte til RS elektronikk hvis du ender på passive pickups. Hvorfor ikke starte der? Det kan jo faktisk hende du forandrer syn på pickupene du har. Uansett koster ikke et slikt sett så mye, så det kan jo være verdt å prøve det først. Når det gjelder pickups, virker det som Throbaks er "the shit" når det gjelder PAF-kloner, men de er ikke akkurat billig, og det virker vel kanskje som det ikke er helt det du er ute etter heller, men da var de i hvert fall nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her, og ser ut som om EMG blir mest nevnt, så tenkte jeg kunne skrive litt om det, når EMG er de ultimate mikkene i min verden! :P

Zakk Wylde settet er helt vanlige 81/85, men der følger rett og slett alt med. Volum og tonekontroll, ledninger og alt annet som trengs om man skal bytte ut et par passive mikker. (bare si ifra om jeg tar feil, mulig jeg ikke husker eksakt hvordan det er).

81/85 er jo noe vi kan kalle "standard" kombinasjon. Det er jo uten tvil det de fleste bruker, og det inkluderer meg selv. Jeg har en 85 i to LP'er, og har aldri tenkt over at den har vært "gromsete", men det kan jo hende at det har med min nedsatte hørsel og tinnitus å gjøre...

Jeg vil anbefale deg å kontakte en lokal butikk og prøve å inngå en form for deal der du kan få prøve mikker før du kjøper. Naturligvis er ikke dette alltid like enkelt, men om du kun trenger mikken og ikke all annen elektronikk som trengs, er det ikke umulig at det går greit. Kjenner selv en som har en sånn deal, og han har nå en strat han er strålende fornøyd med, uten at det har kostet en formue.

Bruktmarkedet er jo stort, og ofte lurt, så om du fortsatt er usikker, er nok det et veldig godt alternativ. Kjøper du EMG'er brukt og er misfornøyd, kan du alltids kontakte meg, så er det ikke umulig at jeg er interessert!

Om du vil ha en "blanding" kan du jo gå for EMG HZ, som er en slags passiv mikk laget for å låte som en aktiv...

Fortsett å se rundt etter noe du liker, så blir det nok bra!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 498T i epien min, og jeg ble ihvertfall aldri kjempeglad i dem. De er rene og fine, men mangler bånn og definisjon selv om det er massevis av mids i dem..

Angerer ikke et sekund på at jeg byttet den ut mot EMG81 :)

Faktisk når du sier det så har jeg ALDRI likt 498T som jeg har på min Les Paul Studio!! Synes de mangler trøkk i bunn rett og slett. Pokker heller....kanskje på tide å bytte? Bra tråd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.